نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( سه شنبه 87/7/30 :: ساعت 6:24 عصر)

  • نامها و عنوانها و جایگاهها و کرسیها به انسان تشخص نمی‏دهد؛ تشخص واقعى و شرف واقعى در معانى دیگرى است؛ همچنانى که در روایت داریم که «اشراف امّتى حملة القران و اصحاب اللّیل».


    اشرافیت در نظامهاى مادى معنایى دارد، ولى در نظام اسلامى اشرافیت معناى دیگرى دارد. آن کسانى که اصحاب‏اللیل‏اند - کسانى هستند که براى خدا در شب قیام میکنند - یا کار دشوار را براى مردم در شب انجام میدهند، یا آن کسانى که حملةالقرآن هستند و با قرآن انس دارند و با نور قرآن و هدایت قرآن حرکت میکنند، «اشراف» اینها هستند. کسانى که پول دارند، ثروت دارند و جایگاه اجتماعى دارند، آنها در منطق و در نظام ارزشى اسلامى «اشراف» محسوب نمی‏شوند.


    امتیازات دولتمردان هم از همین قبیل است. یک چیزهایى هست که امتیازات واقعى است؛ باید به اینها توجه کرد.


    مقام معظم رهبری - دیدار رئیس‏جمهوری و اعضاى هیئت دولت – 2/6/87



  • راوی ! ( دوشنبه 87/7/15 :: ساعت 2:41 عصر)

  • اسم و عنوانى که انسان را از لحاظ اعتبار بالا بیاورد، اما از لحاظ واقعیت در آن چیزى نباشد، فایده‏اى ندارد. در پیچ و خم تشکیلات عظیم فعالیت کشور - چه فعالیت اقتصادى، چه فعالیت ادارى - و هر جائى ممکن شد، بشوید یک پیچ، بشوید یک مهره! در این کارخانه‏ى عظیم، هر کدام از پیچ‏ها شل باشد، محصول خراب خواهد شد. در خط تولید دیده‏اید؛ کارگرها ردیف مى‏ایستند و هر کدام کارشان عبارت است از این که این پیچ یا مهره را محکم کنند یا کارهاى دیگر را انجام بدهند. دانه دانه‏ى این کارها، در مجموعه‏ى کارکرد این دستگاه تأثیر مى‏گذارد. این باید تأمین بشود.

     

    مقام معظم رهبری - 31/2/86 - دیدار هزاران نفر از اعضاى بسیج دانشجویى دانشگاههاى سراسر کشور



  • راوی ! ( شنبه 87/7/6 :: ساعت 2:18 عصر)

  • عزیزان‌ من‌، این‌ انقلاب‌، پدیده‌ی‌ خیلی‌ عظیمی‌ است‌؛ مسأله‌ی‌ این‌ انقلاب‌، حتی‌ به‌ تشکیل‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌، محدود نمی‌شود. این‌ انقلاب‌، تاریخ‌ را عوض‌ کرده‌ و یک‌ راه‌ جدید در مقابل‌ بشر به‌وجود آورده‌ است‌ ـ چه‌ برسد به‌ ملتهای‌ اسلامی‌ ـ این‌ انقلاب‌، حادثه‌ی‌ بی‌سابقه‌یی‌ است‌.

    من‌ یک‌ وقتی‌ تاریخ‌ انقلابها را یک‌ مقایسه‌ی‌ کوتاه‌ کردم‌ ـ میان‌ این‌ انقلاب‌ و انقلاب‌ اکتبر 1917 شوروی‌ سابق‌ و انقلاب‌ کبیر فرانسه‌ در سال‌ 1789؛ دویست‌ و چند سال‌ قبل‌ ـ اینها با هم‌ خیلی‌ تفاوت‌ دارد؛ اصلاً این‌ انقلاب‌ از نوع‌ آن‌ انقلابها نیست‌؛ پدیده‌ی‌ عجیبی‌ است‌.

     

    مقام معظم رهبری – 13/6/78 - جمع دانش‏آموختگان طرح ولایت



  • راوی ! ( شنبه 87/6/30 :: ساعت 11:32 صبح)

  • امروز ما احتیاج به استقامت داریم. ما هم از یک طرف، جاذبه‏هاى زندگى رنگارنگ، دلها و هوسهاى ما را برمى‏انگیزد. ما در دوران انقلاب، چقدر آدمها دیدیم که دلها و اعتقادهاى خوبى داشتند؛ اما در مقابل راحت‏طلبى، شهوات، قدرت و مقام، تعریف این و آن، و تهدید دشمن طاقت نیاوردند، به یک طرف لغزیدند و به معارضان و احیاناً معاندان راه خدا تبدیل شدند. بنابراین ایستادگى لازم است. در مقابل دشمن هم ایستادگى لازم است.

    مقام معظم رهبری - 6/1/85 - دیدار عمومی بسیجیان



  • راوی ! ( شنبه 87/6/16 :: ساعت 10:28 صبح)

  • از جمله‏ى این کارها [مواردی که در اسلام ارزش است (1)بناى حکومت اسلامى است.


    این را من عرض بکنم که تشکیل حکومت اسلامى، یکى از معجزه‏گون‏ترین کارهاست، اما این مسأله نباید تشکیل هویت انسانى افراد را - فرد فردِ انسان‏هایى را که ما با آنها سر و کار داریم - از یاد ما ببرد. این، خیلى مهم است. نبى مکرّم اسلام انسان‏ها را اول ساخت؛ اول این پایه‏ها را تراشید، تا توانست این بنا را بر روى دوش آنها قرار دهد.


     


    مقام معظم رهبری – 5/11/84 - دیدار روحانیان و مبلغان در آستانه‏ى ماه محرم‏


    (1) رجوع شود به مطلبی با عنوان "آنانی که گسترش دین به ضرر آنهاست" در قسمت "طلاب و حوزه علمیه" در آرشیو موضوعی وبلاگ



  • راوی ! ( شنبه 87/6/16 :: ساعت 10:27 صبح)

  • ما که هنوز به اهداف خودمان نرسیده‏ایم؛ ما که هنوز با آن صحنه‏ى عظیمى که از گسترش تفکر اسلامى پدید مى‏آید و خداى متعال در آیات قرآنى آن را ترسیم کرده است - که «لیظهره على الدّین کلّه و لو کره المشرکون»( سوره مبارکه توبه آیه 33) - خیلى فاصله داریم. راه، همین راه است: راه جهاد، راه تلاش، راه علم و عمل، راه اخلاص، راه صفا، راه ذکر و توجه به خدا، راه توسل به اهل‏بیت، راه زنده نگهداشتن یادگارها و ارزشهاى اسلامى؛ نه فقط در دل و ذهن، بلکه حتّى در عمل؛ اینهاست که ما را به نتایج خواهد رساند.


     


    مقام معظم رهبری - 1/12/70 - اجتماع طلاب و فضلاى حوزه‏ى علمیه‏ى قم



  • راوی ! ( پنج شنبه 87/4/13 :: ساعت 5:19 عصر)

  •  اتاق فرماندهى این طرف این جبهه، ایران است:

    ایران حزب‏اللّهىِ پُر از عزم و همت، اما با دست خالى؛ به خاطر این‏که صد سال قبل از او، سلاطین خائن پهلوى و قاجار، هرچه توانستند ضربه زدند، غارت کردند و لطمه زدند؛ حالا از صفر شروع کرده. طرف مقابل، دویست سال است که مشغول خودسازى است - چه از درون خودش، چه با آنچه که از دنیا غارت کرده - و دست او از لحاظ علمى و از لحاظ اقتصادى پُر است. دست این طرف - از لحاظ عُده‏ى ظاهرى و پشتیبانیهاى ظاهرى؛ یعنى پول و سلاح و اینها - خالى است؛ اما در عین حال دنیا وقتى نگاه مى‏کند، این دو کفه را برابر، و در یک جاهائى کفه‏ى همین نیروى حزب‏اللّهى را سنگینتر مى‏بیند.

    چرا سنگینتر مى‏بیند؟ مگر ما چه داریم؟ همان احساس حضور! حضور! ما ملتى داریم که با انقلاب اُخت است؛ گره‏خورده است؛ جوشیده است. در بین این ملت که سطوح گوناگون و مختلفى دارند، روحیه‏ى جمع کثیرى این است که هرجا و هر زمان و هرطور که لازم باشد، سینه‏شان را سپر مى‏کنند و به وسط میدان مى‏آیند. این نقطه‏ى قوّت ماست. این چگونه حاصل شده است؟ با موتور ایمان، با روحیه‏ى انقلاب، با انگیزه‏ى دین؛

    این حقیقتى که دنیاداران او را نفهمیدند! نفهمیدند که قدرت دین چه استحکامى به یک ملت و به یک نظام مى‏دهد.

     

    مقام معظم رهبری - 31/2/86 - دیدار هزاران نفر از اعضاى بسیج دانشجویى دانشگاههاى سراسر کشور



    <   <<   6   7      >