نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( شنبه 87/6/23 :: ساعت 3:50 عصر)

  • عزیزان من! با مخاطبان خودتان برخورد برادرانه بکنید، هر که هستند.

    حساب آنجایی که یک دشمنی می‌آید به میدان و انسان وظیفه دارد با او برخورد کند آن یک مورد استثنایی است. در محیط دانشگاه، در محیط خانواده، در محیط کار علمی، در محیط تحقیقی «ادع الی سبیل رّبک بالحکمه و الموعظه و جادلهم بالتّی هی احسن»  با مجادلة فلسفی، با بیان حکمت آموز، این همه نشان دهندة اهداف و روش انبیا است.

     

    مقام معظم رهبری – 10/6/79 - دیدار با دانش‏آموختگان پنجمین دوره طرح ولایت



  • راوی ! ( پنج شنبه 87/4/13 :: ساعت 5:18 عصر)

  •  مجموعه‏هاى دانشجویى - که پایه‏ى اسلامى و پایه‏ى معرفتى دارند - در داخل دانشگاه، کارى نکنند که رقابتهاى آنها یا معارضه‏هایى که به نام رقابت انجام میگیرد، به تضعیف قواى این مجموعه‏هاى مؤمن بینجامد.

    این مجموعه‏ها همدیگر را حفظ کنند. من نمیگویم همه یک‏جور فکر کنند، همه یک‏جور سلیقه داشته باشند؛ نه ممکن است، نه لازم؛ لیکن از معارضه و تضعیف یکدیگر جداً خوددارى کنند.

     

    مقام معظم رهبری 25/7/85 - دیدار دانشجویان نمونه‏ و نمایندگان تشکلهاى مختلف دانشجویى



  • راوی ! ( سه شنبه 87/4/4 :: ساعت 7:36 عصر)

  • براى اینکه ما بتوانیم به این آینده‏هاى مطلوب برسیم، احتیاج به نسل جوانِ باهمتِ پُرانگیزه‏ى مؤمنِ تلاشگرِ کاردانِ راه‏بلد داریم. یکى از شرایط اصلى‏اش مؤمن بودن و متقى بودن است؛

    اینکه میگوییم تشکلهاى اسلامى و محیطهاى دانشجویى، معارف و معرفت اسلامى را در خودشان عمق ببخشند، براى این است که بتوانند این بار سنگین را بر دوش بگیرند و به منزل برسانند؛ والّا نمی‏شود.

    این نکته و حرف اصلى ما با مجموعه‏هاى دانشجویى است.

     

    مقام معظم رهبری - 25/7/85 - دیدار دانشجویان نمونه‏ و نمایندگان تشکلهاى مختلف دانشجویى‏



  • راوی ! ( جمعه 87/3/10 :: ساعت 9:57 صبح)

  • عزیزان من! فکر پایة اول است. توأم کردن فکر با عمل بر طبق اندیشه پایة دوم است.« الذین  امنواوعملواالصالحات طوبی لهم حسن مأب» وقتی فکر و عمل را انسان با هم همراه کرد آن وقت تفضلات الهی، انوار رحمت و هدایت به سمت دلها سرازیر می‌شود. اطمینان، سکینه، آرامش و امید در انسان بوجود می‌آید. یک مجموعه‌ای که این خصوصیات را داشته‌باشد از تمام موانع می‌تواند عبور‌کند ما این را داریم.

     

    مقام معظم رهبری – 10/6/79 – دیدار با دانش‏آموختگان طرح ولایت



  • راوی ! ( جمعه 86/8/25 :: ساعت 10:15 صبح)

  • از آن روزى باید ترسید که جوان ما، دانشجوى ما در دانشگاه انگیزه‏ى طرح مسئله، طرح سؤال، طرح درخواست نداشته باشد. همه‏ى همت ما باید این باشد که این روحیه مطالبه، خواستن و مدعا داشتن در زمینه‏هاى گوناگون را در نسل جوان کشورمان - به خصوص جوان علمى - گسترش بدهیم.
    جوان باید مطالبه کند، باید احساس کند که این مطالبه سودمند است، ثمربخش است؛ و تشویق بشود بر این مطالبه و باید احساس کند که او فقط مسئولیتش طرح سؤال و پرتاب کردن یک شعار نیست، که بگوید خوب، ما کار خودمان را کردیم؛ نه، پیگیرى کردن، مطالعه کردن، درباره‏ى مسئله اندیشیدن، آن را پخته کردن، راهِ کارِ اجرائى را براى آن جستجو کردن، براى طرحش با مراکز دست‏اندرکار و مجرى تلاش کردن و فعالیت کردن و بالاخره خود وارد میدان کار شدن، اینها جزء وظایف و تکالیف جوان ماست که این را هم بایستى جوان ما درک کند؛ در کنار
    آن مطالبه و طلبگارى و مدعا داشتن که عرض کردیم.
    (مقلم معظم رهبری 17/07/86 دیدار با دانشجویان نخبه، برتران کنکور و فعالان تشکلهای سیاسی فرهنگی دانشگاه ها)



  • راوی ! ( سه شنبه 86/6/20 :: ساعت 11:26 عصر)

  • یک نکته‏ى دیگر هم وجود دارد و آن «عمق بخشیدن به معرفت دینى» در بین دانشجویان است. بر روى این هم من اصرار دارم و بارها هم این گفته شده؛
    کافی نیست که ما از لحاظ عاطفى و احساسى، به دین و مظاهر دینى علاقه ای داشته باشیم یا علاقه‏اى نشان بدهیم. یک وقت هم که وقت استفاده‏ى از تعلیم و معرفت
    دینى است، بمانیم و نتوانیم وظیفه‏مان را تشخیص بدهیم یا از آن ایمان، پشتوانه‏اى
    براى عمل پیدا کنیم؛ این کافى نیست. باید کار معرفتى عمیق انجام بگیرد.
    (مقام معظم رهبری 25/07/85 - دیدار دانشجویان نمونه و نمایندگان تشکلهای دانشجویی)



  • راوی ! ( شنبه 86/3/19 :: ساعت 1:40 عصر)

  • من، شما دانشجوهاى بسیجى را توصیه مى‏کنم به این که محافظه‏کار نشوید و همواره دانشجو و بسیجى - به همان معناى مثبت و پُرخون و پُرتپش - باقى بمانید. البته دنباله‏ى این که مى‏گوئیم «محافظه‏کار نشوید» این است که «ولى هوشیار هم باشید». کاملاً هوشیار باشید.

    بیدار باشید. بیدارى دانشجو هم فقط بیزارى از امریکا نیست امریکا چیست؟ امریکا به معناى یک منطقه‏ى جغرافیایى یا یک ملت مطرح است؟ یا نه، به عنوان یک حجم و هویت سیاسى، امنیتى، تشکیلاتى، فرهنگى که به چشم دیده نمی شود؟ آن هم تشکیلاتى با پشتوانه‏ى عظیم مالى و تجربه‏ى فراوان در کار تبلیغات و جنگ روانى. بیزارى از این، بیدارى مضاعف لازم دارد.

    در جنگ فرهنگى، در جنگ سیاسى، در جنگ امنیتى، تحرک دشمن را درست نمى‏توان دید. گاهى اوقات، دشمن کار را به گونه‏اى ترتیب مى‏دهد که حرف حقى، از زبان یک نفر صادر بشود! دشمن ناحق و باطل است، پس چرا مى‏خواهد این حرف حق از زبان آن شخص صادر بشود؟ چون مى‏خواهد پازل خودش را کامل کند. این پازل از صد یا دویست قطعه تشکیل شده؛ یک قطعه‏اش هم همین حرف حقى است که آن شخص باید بزند تا این پازل را کامل کند! اینجا این حرف حق را نباید زد. پازل دشمن را کامل نباید کرد. در این حد هوشیارى لازم است!

    دشمن نباید بتواند از هیچ حرکت و اظهار و موضعگیرى شما استفاده کند. این، اصل اول و یک خط قرمز است.
    (مقام معظم رهبری 31/2/86)



    <      1   2   3   4      >