نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( شنبه 88/2/12 :: ساعت 7:46 عصر)

  • دنیایى که زن را از داخل خانواده جدا مى‌کند و با وعده‌هاى توهم‌آمیز بیرون مى‌کشد و او را در مقابل نگاه و حرکت هرزه‌ى جامعه، بى‌پناه و بى‌دفاع مى‌کند و میدان را براى تعرض به حقوق او باز مى‌کند، هم زن را تضعیف مى‌کند، هم خانواده را نابود مى‌کند، هم نسل‌هاى آینده را به خطر مى‌اندازد. هر تمدن و هر فرهنگى که این منطق را داشته باشد، دارد فاجعه ایجاد مى‌کند؛ و این امروز در دنیا اتفاق افتاده است و روزبه‌روز هم دارد بیشتر مى‌شود. و به شما عرض کنم؛ این از آن سیل‌هاى خطرناکى است که آثار تخریبى آن در بلندمدت ظاهر مى‌شود و بناى تمدن غرب را در هم خواهد کوبید و فرو خواهد ریخت. در کوتاه مدت چیزى فهمیده نمى‌شود؛ اینها چیزهایى است که صد ساله و دویست ساله خودش را نشان مى‌دهد؛ و نشانه‌هاى این بحران‌هاى اخلاقى در غرب الان دارد بروز مى‌کند.


     مقام معظم رهبری - 5/5/84 - بیانات در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( چهارشنبه 88/1/12 :: ساعت 8:1 عصر)

  • من نمی‏دانم تصمیم‏گیر در آمریکا کیست؛ رئیس جمهور است؟ کنگره است؟ عناصر پشت پرده‏اند؟ لیکن من می‏خواهم بگویم ما منطقى داریم. ملت ایران از روز اول تا امروز با منطق حرکت کرده است. ما در زمینه‏ى مسائل مهمِ خودمان احساساتى نیستیم؛ از روى احساسات تصمیم نمی‏گیریم؛ ما با محاسبه تصمیم می‏گیریم.

    می‏گویند بیائید مذاکره کنیم، بیائید روابط ایجاد کنیم. شعار تغییر می‏دهند؛ خوب، این تغییر کجاست؟ چه تغییر کرده؟ این را براى ما روشن کنید؛ چه تغییر کرده است؟ دشمنى شما با ملت ایران تغییر کرده؟ کو علامتش؟ دارائى‏هاى ملت ایران را آزاد کردید؟ تحریمهاى ظالمانه را برداشتید؟ از لجن‏پراکنى و اتهام‏زنى و تبلیغات سوء علیه این ملت بزرگ و مسئولین مردمى آن دست برداشتید؟ دفاع بى‏قید و شرط از رژیم صهیونیستى را کنار گذاشتید؟ چه تغییر کرده؟ شعار تغییر می‏دهند، اما در عمل تغییرى مشاهده نمی‏شود. ما هیچ تغییرى ندیدیم. حتّى ادبیات هم عوض نشده است. [...] من این را به همه می‏گویم؛ مسئولین آمریکائى هم بدانند، دیگران هم بدانند؛ ملت ایران را نه می‏شود فریب داد، نه می‏شود ترساند.

     اولاً تغییر در الفاظ کافى نیست - که حالا ما چندان تغییرى در الفاظ هم ندیدیم - تغییر باید تغییر حقیقى باشد. این را هم به مسئولین آمریکائى بگوئیم؛ این تغییرى که شما اسمش را مى‏آورید، براى شما یک ضرورت است؛ چاره‏اى ندارید، باید تغییر کنید؛ اگر تغییر نکنید، سنتهاى الهى شما را تغییر خواهد داد؛ دنیا شما را تغییر خواهد داد. باید تغییر کنید؛ اما این تغییر نباید فقط لفاظى باشد، نباید با نیتهاى ناسالم باشد. یک وقت بگویند ما می‏خواهیم سیاست خودمان را تغییر دهیم، اما هدفها را عوض نمی‏کنیم، تاکتیکها را عوض می‏کنیم؛ این تغییر، تغییر نیست؛ این خدعه است. یک وقت تغییر، تغییر واقعى است؛ آن وقت باید در عمل مشاهده شود.

    من نصیحت می‏کنم به مسئولین آمریکائى، به هر که در آمریکا تصمیم‏گیر است - چه رئیس جمهور، چه کنگره و چه دیگران - این وضعى که در گذشته‏ی دولت آمریکا داشته است، به ضرر ملت آمریکا و به ضرر خود دولت آمریکا هم هست. شما امروز در دنیا منفورید؛ اگر نمی‏دانید، بدانید. ملتها پرچم شما را آتش می‏زنند، ملت‏هاى مسلمان در همه‏ى نقاط عالم «مرگ بر آمریکا» می‏گویند. علت این منفوریت چیست؟ این را هیچ بررسى کرده‏اید؟ تحلیل کرده‏اید؟ عبرت گرفته‏اید؟ علت این است که شما با دنیا قیممآبانه برخورد می‏کنید، متکبرانه حرف می‏زنید، می‏خواهید اراده‏ى خودتان را در دنیا تحمیل کنید، در امور کشورها دخالت می‏کنید، در دنیا معیارهاى دوگانه به کار می‏برید؛ یک جا یک جوان فلسطینى را که از شدت فشار ناگزیر می‏شود یک حرکت شهادتطلبانه انجام دهد، سیل تبلیغات را بر سر او می‏ریزید؛ اما از طرف دیگر رژیم صهیونیستى که در ظرف بیست و دو روز آن فاجعه را در غزه به وجود مى‏آورد، جنایتهاى او را ندیده می‏گیرید؛ آن جوان را تروریست می‏خوانید، این رژیم تروریست را می‏گوئید ما به امنیتش متعهدیم؛ اینهاست که شما را در دنیا منفور کرده است. این نصیحت به شماست؛ براى خیر خودتان، براى صلاح خودتان، براى آینده‏ى کشور خودتان، از لحن تکبرآمیز، از روش مستکبرانه، از حرکتهاى قیممآبانه دست بردارید؛ در کار ملتها دخالت نکنید؛ به حق خودتان قانع باشید؛ براى خودتان منافعى در همه جاى دنیا تعریف نکنید؛ خواهید دید چهره‏ى آمریکا در دنیا بتدریج از آن منفوریت به شکل دیگرى تبدیل خواهد شد. این حرفها را گوش کنید.

    نصیحت من به مسئولین آمریکائى - چه رئیس جمهور و چه دیگران - این است؛ روى این حرفها با دقت فکر کنید، بدهید برایتان ترجمه کنند - البته به صهیونیستها ندهید ترجمه کنند! - از انسانهاى سالم مشورت بخواهید، نظر بخواهید. تا وقتى دولت آمریکا روش خود را، عمل خود را، جهتگیرى خود را، سیاستهاى خود را، مثل این سى سال علیه ما ادامه دهد، ما همان آدم سى سال قبل، همان ملت این سى سال هستیم.

    ملت ما از اینکه باز هم شما شعار بدهید که «مذاکره و فشار»، ما با ایران مذاکره می‏کنیم، در عین حال فشار هم وارد مى‏آوریم - هم تهدید، هم تطمیع - بدش مى‏آید. اینجور با ملت ما نمی‏شود حرف زد. ما سابقه‏اى از دولت جدید و رئیس جمهور جدید آمریکا نداریم؛ نگاه می‏کنیم، قضاوت خواهیم کرد. شما تغییر کنید، ما هم رفتارمان تغییر خواهد کرد. شما تغییر نکنید، ملت ما این سى سال را روزبه‏روز آبدیده‏تر و متحمل‏تر و قوى‏تر و باتجربه‏تر شده است.

     

    مقام معظم رهبری - 1/1/1388 - اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( سه شنبه 88/1/4 :: ساعت 9:31 عصر)

  • انسانِ بىخشوع، انسانِ منقطع از خدا و انسانِ بىمعنویت، همین انسانِ بى‏هویتى مى‏شود که امروز شما در اروپا و امریکا دارید مشاهده مى‏کنید؛ همه چیز دارند بجز عدالت و آسایش و انسانیت و احترام به حقوق انسانها؛ یعنى مدنیت جنگلى. صریحاً هم مى‏گویند چون قدرت دارى، باید اقدام کنى؛ چون تفنگ دستت هست، باید بزنى؛ اخلاق هیچ معنایى ندارد.

    البته این تازه اول کارشان است؛ هنوز به نقطه‏ى شیب تندِ سقوط نرسیده‏اند؛ اما خواهند رسید؛ این را من به شما عرض کنم. شماها آن روز را مى‏بینید که همین غرب، همین اروپا و امریکا، به آن نقطه‏ى شیب تندِ سقوط رسیده‏اند و دیگر نمى‏توانند خودشان را کنترل کنند؛ لذا ساقط خواهند شد.

     

    مقام معظم رهبری – 5/3/84 - دیدار دانشجویان بسیجى (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( دوشنبه 88/1/3 :: ساعت 1:6 عصر)

  • خدا زن را این‌گونه آفریده: اگر بناى آفرینش انسان و جهان را به دو بخشِ کارهاى ظریف و ریزه‌کارى و بخشِ کارهاى مستحکم - و به تعبیر سازندگان بناها، سفتکارى - بگذاریم، بخش اول که ظریف‌کارى‌ها و ریزه‌کارى‌ها و رشته رشته پروردن احساسات و عواطف بشر است، در اختیار زن است.

    گناه بزرگ تمدن مادى، تضعیف و گاهى به فراموشى سپردن این نقش است. هرجا سخن از تضعیف خانواده است، نقش این بخشِ مهم نادیده گرفته شده. هرجا سخن از بى‌اعتنایى به هنر مادرى و هنر تربیت فرزند در آغوش پُر مهر و محبت مادر است، این نقش نادیده گرفته شده.

    دنیاى غرب این جرم بزرگ را دارد که این نقش را تضعیف کرده و در مواردى نادیده گرفته است. بخشى از بزرگىِ این گناه به این مربوط است که این حرکت فاجعه‌آمیز را با نام «حمایت از زن» انجام مى‌دهد؛ در حالى‌که این حمایت از زن نیست؛ این خیانت به زن و خیانت به انسان است.

     

    مقام معظم رهبری - 5/5/84 - بیانات در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( پنج شنبه 87/12/22 :: ساعت 6:51 صبح)

  • روحیه‏ى تهاجم در مقابله‏ى با زورگویان بین‏المللى. یک وقت هست که زورگویان بین‏المللى مى‏آیند و میگویند که آقا شما فلان کار را کرده‏اید و ما رفع و رجوع مى‏کنیم و نه واللَّه، نه باللَّه...؛ ولى یک وقت هست که تهاجمش، تهاجم زورگویانه است؛ بهترین دفاع در چنین مواقعى هجوم است.

     

    مقام معظم رهبری -2/6/87- دیدار رئیس‏جمهوری و اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل)


    نظرات و تحلیل ها ()

  • راوی ! ( شنبه 87/12/17 :: ساعت 10:56 عصر)

  • روند غربباورى و غربزدگى را که متأسفانه داشت در بدنه‏ى مجموعه‏هاى دولتى نفوذ می‏کرد، متوقف کردید؛ این چیز مهمى است. حالا یک عده‏اى در جامعه، ممکن است به هر دلیلى شیفته‏ى یک تمدنى یا یک کشورى باشند؛ اما این وقتى به بدنه‏ى مدیران انقلاب و مجموعه‏هاى انقلاب نفوذ می‏کند، چیز خیلى خطرناکى مى‏شود. این دیده می‏شد؛ خب، جلویش گرفته شد.

    گرایش‏هاى سکولاریستى - که متأسفانه باز داشت در بدنه‏ى مجموعه‏ى مدیران کشور نفوذ مى‏کرد - جلویش گرفته شد. نظام انقلابى، بر مبناى دین و بر مبناى اسلام و بر مبناى قرآن شکل گرفته و به همین دلیل از حمایت میلیونى این ملت برخوردار شده و جانهایشان را کف دستشان گرفته‏اند و جوانهایشان را به میدانهاى خطر فرستاده‏اند؛ آن وقت مسئولان یک چنین نظامى دم از مفاهیم سکولاریستى بزنند؟! «یکى بر سر شاخ و بن می‏برید»؛ یعنى خودشان بنشینند و بنا کنند بنِ این ‏مبنا و قاعده را کلنگ زدن! خیلى چیز خطرناکى بود. خب، الحمدللَّه اینها جلویش گرفته شد.

     

    مقام معظم رهبری -2/6/87- دیدار رئیس‏جمهوری و اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( شنبه 87/12/17 :: ساعت 9:34 عصر)

  • در مسأله‌ى زن از دنیا طلبکاریم؛ ما مدعى دنیائیم. حالا مؤسسات وابسته به سازمان ملل یا غیر آنها یا فلان مجموعه‌ى روزنامه‌نگار بیایند به اسم حقوق بشر، موضوع حجاب و بعضى از این قبیل چیزها را زیر سؤال بکشند و اظهار طلبگارى کنند، این واقعیت قضیه را عوض نمی‏کند. ما از دنیا طلبکاریم.

    دنیا که عرض می‏کنم، یعنى دنیاى غرب. ما هستیم که به دنیا خطاب می‏کنیم و می‏گوئیم: شما به بشریت عموماً و به زن خصوصاً خیانت کرده‌اید؛ با کشاندن زن و مرد به وادى ابتلائات جنسى و برافروختن و دامن زدن به آتش زیاده‌روى‌هاى جنسى بى‌قانون و بى‌نظم در جامعه، با آوردن زن به شکل متبرج به وسط میدان.

    معلوم است که زن، آن بخش زیباى آفرینش بشر است. این بخش زیبا به طور طبیعى با اندکى در پرده بودن همراه است؛ این خاصیت این بخش زیبا و لطیف وجود انسانى است. این پرده را دریدن و آنچه را که باید با نظم و قانون پیگیرى شود - آن نیاز غریزى انسانى، چه در زن و چه در مرد - بى‌قانون و بى‌نظم در جامعه رواج دادن، بزرگترین خیانتى است که در درجه‌ى اول به زن و در درجه‌ى بعد به همه‌ى بشریت - زن و مرد - انجام گرفته؛ این کار را سیاستهاى غربى کرده‌اند. البته اولین ضرر و بزرگترین ضرر را هم خودشان برده‌اند.

    [...]بنابراین دنیاى غرب باید پاسخگو باشد؛ چون به زن ضربه زده‌اند؛ به حقوق زن تجاوز کرده‌اند؛ ارزش زن را تنزل داده‌اند؛ به اسم طرفدارى، به او خیانت کرده‌اند.

     

     

    مقام معظم رهبری – 13/4/86 – بیانات در جمع زنان نخبه در آستانه‏ی سالروز میلاد حضرت زهرا (س) (دریافت متن کامل)

    <      1   2   3      >