نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( جمعه 87/3/10 :: ساعت 9:56 صبح)

  • تبلیغ یعنى چه؟ تبلیغ یعنى رساندن؛ باید برسانید. به کجا؟ به گوش؟ نه؛ به دل.

    بعضى از تبلیغ‏هاى ما حتى به گوش هم درست نمى‏رسد! گوش هم حتى آن را تحمل و منتقل نمى‏کند! گوش که گرفت، مى‏دهد به مغز؛ قضیه این‏جا نباید تمام بشود، بلکه باید بیاید در دل نفوذ و رسوخ کند و به هویت ما هویت مستمع - تبدیل شود. تبلیغ براى این است.

    ما تبلیغ نمى‏کنیم فقط براى این‏که چیزى گفته باشیم؛ ما تبلیغ مى‏کنیم براى این‏که آنچه را که موضوع تبلیغ است، در دل مخاطب وارد شود و نفوذ کند. آن چیست؟ آن، همه‏ى آن چیزهایى است که در اسلام به عنوان ارزش، مورد حمایت جان و حرم و ناموس حضرت ابى‏عبداللَّه (علیه‏السّلام) قرار گرفت، که همه‏ى پیغمبران و اولیاى الهى دیگر و وجود مقدس رسول‏اللَّه هم همین‏طور عمل کردند، که البته مظهرش حسین‏بن‏على (علیه‏السّلام) است. ما مى‏خواهیم منطق دین، ارزش‏هاى دینى، اخلاق دینى و همه‏ى چیزهایى را که در بناى یک شخصیت انسانى بر مبناى دین تأثیر دارد، تبلیغ کنیم؛ براى این‏که مخاطب ما به همین شخصیت دینى تبدیل شود.

     

    مقام معظم رهبری – 5/11/84 - دیدار روحانیان و مبلغان در آستانه‏ى ماه محرم

     



  • راوی ! ( جمعه 86/8/25 :: ساعت 9:45 صبح)

  • ما مبلغان، زیر نام حسین‏بن‏على تبلیغ می کنیم؛ این فرصت بزرگ را یادِ این بزرگوار به مبلّغان دین بخشیده است، که بتوانند تبلیغ دین را در سطوح مختلف انجام بدهند. هر یک از آن سه عنصر  [عقل و منطق، حماسه و عزت، عاطفه] باید در تبلیغ ما نقش داشته باشد؛
    هم صِرف پرداختن به عاطفه و فراموش کردن جنبه‏ى منطق و عقل که در
    ماجراى حسین‏بن‏على (علیه‏السّلام) نهفته است، کوچک کردن حادثه است، هم فراموش کردن
    جنبه‏ى حماسه و عزت، ناقص کردن این حادثه‏ى عظیم و شکستن یک جواهر گرانبهاست؛ این
    مسأله را باید همه - روضه‏خوان، منبرى و مداح - مراقب باشیم.



  • راوی ! ( سه شنبه 86/6/20 :: ساعت 11:39 عصر)

  • امروز حوزه‏ى علمیه مثل گذشته جدا از مسائل و حوادث عالم نیست؛ امروز حوزه‏ى علمیه حقیقتى است که با همه‏ى دنیا - مستقیم و غیرمستقیم - مرتبط است؛ بنابراین، سخن از حوزه‏ى علمیه، بی‏شک با مسائل جارى جهان اسلام هم مرتبط است؛ همچنان که با مسائل کشور و مسائل دولت داراى ارتباط تام است.
    نظام جمهوری اسلامى، نظامى نیست
    که ممکن باشد مجموعه‏یى از علماى دین از آن جدا باشند؛
    (مقام معظم رهبری 01/12/70 - سخنرانی در اجتماع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم)



    <   <<   6   7