نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( دوشنبه 89/3/10 :: ساعت 6:11 عصر)

  • دستگاه استکبار فقط ایالات متحده‏ى آمریکا نیست، یا فلان رئیس جمهور و فلان دولت آمریکا یا فلان کشور اروپائى نیست؛ دستگاه استکبار یک شبکه‏ى عظیم‏ترى است که شامل اینهاست؛ شبکه‏ى صهیونیستى هست، شبکه‏ى تجار اساسىِ بین‏المللى هست، مراکز پولىِ عظیم دنیا هست؛ [...] این مجموعه که تویش دولت ایالات متحده هست، دولتهاى اروپائى هستند، خیلى از این نفتخوارهاى ثروتمند منطقه‏ى خودمان هستند، با یک چنین قدرتِ رو به رشدِ رو به اعتلاى در حال قدکشى [جمهوری اسلامی] بشدت مخالفند؛ بنابراین هرچه بتوانند، در مقابله‏ى او کار می‏کنند. توى این سى سال هم بیکار نماندند، هرچه بگذرد هم باز بیکار نمی‏مانند؛ مگر آن وقتى که شماها همت کنید؛ شما جوانها کشور را از لحاظ علمى، از لحاظ اقتصادى، از لحاظ امنیتى به نقطه‏اى برسانید که امکان آسیب پذیرى‏اش نزدیک به صفر باشد؛ آن وقت کنار می‏کشند و توطئه‏ها تمام خواهد شد.

    اینى که من توى این چند سال به دانشگاهها مرتب راجع به مسائل علم و تحقیق و پژوهش و نوآورى و جنبش نرمافزارى و ارتباط صنعت و دانشگاه و اینها این همه تأکید کردم، براى خاطر این است که یک رکن امنیت بلندمدت کشور و ملتتان علم است.


     مقام معظم رهبری – 4/6/88 - بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 89/2/10 :: ساعت 7:50 صبح)

  • گفتند بیائید مراکز هسته‌اى ایران را بمباران کنید. یکى از مسئولینِ رؤساى دنیا [...] گفت علم را که نمیشود بمباران کرد. راست میگوید؛ حق با اوست. با همه‌ى خلافهائى که میگویند، این حرفشان درست بود. گیرم نطنز را بمباران کردند، کارخانه‌ى اصفهان را بمباران کردند، علم را چه جورى بمباران میکنند؟ ببینید، علم مصونیت مى‌آورد، اقتدار مى‌آورد. مراقب باشید تو دانشگاه شما، تو کلاس شما، تو مرکز تحقیقات شما، تو کار پژوهشى شما، اختلال ایجاد نکنند. اگر دیدید دستى دارد اختلال ایجاد میکند، به آن دست بدبین بشوید. اقتدار شما را، آینده‌ى شما را هدف گرفته‌اند.

     

    مقام معظم رهبری – 6/8/88 - دیدار جمعى از نخبگان علمى کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( چهارشنبه 89/1/25 :: ساعت 2:5 عصر)

  • رمز پیشرفت یک کشور، یعنى آن محور اصلى براى اقتدار یک کشور، پیشرفتِ همراه با اقتدار، علم است.

    آماج بسیارى از توطئه‌هاى امروزى که علیه جمهورى اسلامى هست، علم و اهل علم و دانشجویان علم و محیط علمى است؛ این را توجه داشته باشید. نگذارید این تیر طبق آن هدفگیرى دشمن، به هدفى که آنها گرفته‌اند، اصابت کند. کار علمى را نگذارید متوقف بشود. از همه‌ى این حرفهائى که گفته شد، مهمتر، مسئله‌ى علم و تحقیق و پژوهش است.

    دنیاى غرب ثروتش از ناحیه‌ى علم است، اقتدارش از ناحیه‌ى علم است، زورگوئى‌اى که امروز می‏کند، به خاطر علمى است که دارد. پول فى نفسه اقتدار نمى‌آورد. آنى که اقتدار مى‌آورد، دانش است. امروز اگر آمریکا پیشرفتگىِ علمىِ خودش را نمی‏داشت، نمی‏توانست در دنیا اینجور زورگوئى بکند و در همه‌ى مسائل عالم دخالت بکند. ثروت هم اگر به دست مى‌آید، از ناحیه‌ى علم به دست مى‌آید.

    علم را اهمیت بدهید. اینى که من سالهاست روى مسئله‌ى علم، تحقیق، پژوهش، پیشرفت، نوآورى، شکستن مرزهاى علمىِ موجود تکیه می‏کنم، به خاطر این است. بدون انواع دانش، اقتدار کشور امکان‏پذیر نیست. دانش اقتدار مى‌آورد.

     

    مقام معظم رهبری – 6/8/88 - دیدار جمعى از نخبگان علمى کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/11/16 :: ساعت 8:11 صبح)

  • این قضیه باید مورد توجه شما جوانها باشد، که غربیها اولین بهره از علم را در زمینه‏ی استعمار بردند؛ یعنی در همان قرن هفدهم و هیجدهم که آغاز حرکت علمی اروپا بوده، از همان اول استعمار را آغاز کردند. آغاز حرکت استعماری غربیها در مناطق پر ثروت آسیا و آفریقا از همان سالهاست. آنها توانستند از همان علم محدود برای سلطه بیشتر بر انسانهای دیگر استفاده کنند، تفنگ در مقابل شمشیر و نیزه یک قدرت به حساب می‌آید.

    غربیها با علم خودشان با همان مراحل اولیه‏ی دانش و فن‌آوری و تکنولوژی که به دست آورده بودند، از تفنگ، کشتی بخاری و وسایل سلطه‏ی هر چه بیشتر، در کشورهای دور افتاده، که بعضی دارای تمدنهای بسیار قدیمی هم بودند؛ مثل هند، به استعمار هند، آفریقا و برخی مناطق دیگر پرداختند.

    از ثروت آن مردم استفاده و مایه‌های علمی خودشان را تقویت کردند، و از آن علم باز برای تثبیت و تحکیم قدرت خودشان در مناطق گوناگون دنیا استفاده کردند. یعنی هم از علم برای قدرت و از قدرت برای علم استفاده کردند. و نتیجه این شد که بر کشورهای اسلامی، سلطهی سیاسی، فرهنگی و علمی پیدا کردند. 


    مقام معظم رهبری - 13/6/82 – بیانات در جمع دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( سه شنبه 88/6/31 :: ساعت 11:33 صبح)

  • مواظب باشید توى این قضایاى سیاسى کوچک و حقیر نبادا دانشگاه تحت تأثیر قرار بگیرد؛ نبادا کار علمى دانشگاه متزلزل شود؛ نبادا آزمایشگاه‏هاى ما، کلاسهاى ما، مراکز تحقیقاتى ما دچار آسیب بشوند؛ حواستان باشد. یعنى یکى از مسائل مهم در پیش روى شما، حفظ حرکت علمى در دانشگاه‏هاست. دشمنها خیلى دوست میدارند که دانشگاه ما یک مدتى لااقل دچار تعطیلى و تشنج و اختلالهاى گوناگونى باشد؛ این برایشان یک نقطه‏ى مطلوب است؛ هم از لحاظ سیاسى برایشان مطلوب است، هم از لحاظ بلندمدت؛ چون علم شما از لحاظ بلندمدت به ضرر آنهاست؛ لذا مطلوب این است که دنبال علم نباشید.

     

    مقام معظم رهبری – 4/6/88 - بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی (ردریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( چهارشنبه 88/1/12 :: ساعت 8:35 عصر)

  • حقیقتاً درس بخوانید. حقیقتاً باید در محیطهاى دانشجوئى، جستجوى دانش باشد. آدم مى‏بیند در بعضى از میحطهاى دانشجوئى، دانشجو به معناى واقعى دانش، جو نیست؛ یعنى در جست و جوى دانش نیست؛ یک چیز حفظى و سر هم بندى است؛ نگذارید این جورى شود. حقیقتاً جوینده‏ى دانش باشید و دانش را فقط خواندنِ متن و فراگرفتن متون ندانید. [] دانشجو بایستى پرسشگر، متعمق، اِشکال کننده‏ى به استاد، جستجوکننده‏ى از زوایا و گوشه کنارهاى بحث علمى بار بیاید.


     مقام معظم رهبری – 25/2/86 - دیدار دانشجویان دانشگاه فردوسى مشهد (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( شنبه 87/10/21 :: ساعت 11:33 صبح)

  • علوم پایه مثل گنجینه است؛ علوم کاربردى مثل پولى است که توى جیبمان میگذاریم و خرج می‏کنیم. اگر علوم پایه نباشد، پشتوانه‌ى این هزینه‌کردن ازبین خواهد رفت. [...] دانشجوها صنفى، دانشگاهى و رشته‌اى به مسائل نگاه نکنند؛ واقعاً نگاه کنند به آنچه که نیاز کشور است.

     

    مقام معظم رهبری – 14/2/87– دیدار با دانشجویان و دانشجویان دانشگاه‏های استان فارس



       1   2      >