نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( یکشنبه 89/10/26 :: ساعت 8:32 عصر)

  • من هرگز سخنان و حرفهاى منفى‏اى را که بعضى از سر تعصبها و بعضى از سر غفلتها در گوشه و کنار میزنند و میخواهند نسل جوان را، نسل جوانِ روى‏گردانده‏ى از آرمانها معرفى کنند، باور نکرده‏ام و باور نخواهم کرد. جوان ما رو به جلو دارد، هدف‏دار است، امیدوار است، مبنادار است و ان‏شاءاللَّه با نیروى جوانى این بارهاى سنگین را به پیش خواهد برد.

     

    مقام معظم رهبری – 27/2/88 - دیدار استادان و دانشجویان کردستان‏ (دریافت متن کامل: فرمت doc   ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( یکشنبه 89/10/19 :: ساعت 5:18 عصر)

  • نعمت استعداد خوب که شماها دارید، یک نعمت بزرگ است، مثل نعمت سلامتى، مثل خودِ نعمت حیات، که شکر لازم دارد. نعمتها از خداست؛ باید این نعمت را شکر کنید. این توصیه را از من در ذهنتان داشته باشید.

    خیلى از نعمتها را ما نمیشناسیم، وقتى به خلافش، به ضدش مبتلا شدیم، آنوقت آن را میشناسیم. جوانى، نعمت است؛ در پیرى آدم بیشتر میفهمد چقدر نعمت بزرگى است. استعدادِ خوب، هوش خوب، نعمت بزرگى است، باید این نعمت را شکر کرد.

    شکر چیست؟ شکر سه جزء دارد: اول، شناختن نعمت، غفلت نکردن از نعمت. دوم، دانستن اینکه این نعمت از خداست، این عطیه‌ى الهى است، هدیه‌ى الهى است. سوم اینکه این نعمت را باید در جهت درست به کار برد و مصرف کرد - نعمت استعداد خوب را باید در جهت درست به کار برد - این همان چیزى است که روح تعهد را، مسئولیت را در انسان بیدار میکند؛ تعهد نسبت به جامعه‌ى خود، تعهد نسبت به آینده‌ى کشور، تعهد نسبت به این مجموعه‌ى عظیم امکاناتى که این نخبه و این استعداد، بالاخره محصولِ این امکانات است. شکر این نعمت به این است.

    اینجور نباشد که انسان خودش را جزیره‌اى بداند جداى از مجموعه‌ى جامعه، فکر کند حالا به یک امکانى، به یک ثروت معنوى‌اى دست پیدا کرده، این را باید تبدیل کند به ثروت مادى و شخصى؛ این نیست. این را باید صرف آینده‌ى کشور بکند.

     

    مقام معظم رهبری – 6/8/88 - دیدار جمعى از نخبگان علمى کشور  (دریافت متن کامل: فرمت doc     ، فرمت pdf )



  • راوی ! ( جمعه 89/2/10 :: ساعت 7:49 صبح)

  • امروز دشمنان استقلال، عزت و سربلندی کشور ما از همه‏ی ابزار استفاده می‌کنند تا جوان‌ها را سرگرم هوا و هوس‎هایی کنند که سرگرم شدن به آنها انسان را از آرمانها و ایده‌آل‌ها دور می‌سازد.

     

    مقام معظم رهبری - 13/6/82 – بیانات در جمع دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( شنبه 89/2/4 :: ساعت 6:36 عصر)

  • شما جوانهای عزیز در هر محیطی که هستید باید اثرگذار باشید؛ یعنی بایستی محیط را تحت تأثیر ایمان، فکر و انگیزه‏ی خودتان قرار دهید. نگذارید عکس این عمل انجام شود.

     

    مقام معظم رهبری - 13/6/82 – بیانات در جمع دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( یکشنبه 88/11/25 :: ساعت 7:11 عصر)

  • این سه خواسته‏ی بزرگ برای یک کشور که از جوانهای با همتی برخوردار باشد اینهاست که بتوانند به «عدالت و آزادی و استقلال» دست پیدا بکنند. هم کمیت جوان و هم انگیزه و همت جوان مهم است. یعنی این دو، در تعداد زیاد جوان و شور ایمانی در جوانها کشور ما جمع شده است. انگیزه ایمانی، اسلامی، دینی چیزی است که جوان را وادار به پیگیری عدالت، پیگیری آزادی و پیگیری استقلال می‌کند.

     

    مقام معظم رهبری - 13/6/82 – بیانات در جمع دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( یکشنبه 88/11/25 :: ساعت 4:58 عصر)

  • مهمترین و تنها چیزی که توانسته کشور ما را در طول این 25 سالی که از پیروزی می‌گذرد در مقابل توطئه‌های دشمنان ستیزه‌گر و کینه‌جو و سرشار از حقه حفظ و حراست کند، وجود همین دلهای جوان با ایمان بوده است. که مثل یک حصار مستحکمی چه در دوران دفاع مقدس و چه در دورانهای دیگر توانستند حفظ کنند و آن کسانی که طراح و اهل فکر و عملند پشتشان گرم باشد.

     

    مقام معظم رهبری - 13/6/82 – بیانات در جمع دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( شنبه 88/2/12 :: ساعت 4:11 عصر)

  • امروز نسل جوان کشور ما میدان مناسبی را برای آن تلاش و کوششی که هر جوانی در هر نقطه دنیا دوست می‌دارد، در مقابل خود باز می‌بینند، این میدان بحمدالله باز است. آن تلاش و کوشش عبارت است از: کوشش سازنده، جهت‌دار و هدف‌دار برای ساختن آینده‏ی کشور و جامعه‌، که طبعاً آینده‏ی خود شما و یکایک افراد جوان این کشور هم هست.

    در بسیاری از نقاط دنیا، جوانها این فرصت را پیدا نمی‌کنند که در ساختن آینده کشورشان سهیم بشوند یا در آن کشورها، سلطه‏ی حکومت‏های دیکتاتور، اجازه نمی‌دهد که برای فعالیت نسل جوان، میدانی باز بشود یا اینکه نوعی دیگر از دیکتاتوری نامحسوس بر آن کشورها حاکم است که متأسفانه در خیلی از کشورهای دموکراسی دنیا این حالت دوم وجود دارد.

    چنان دیکتاتوری‎ای که احساس نمی‌شود و با شیوه‌های پیچیده‏ی تبلیغاتی و استفاده از فن ارتباطات، آنچنان فضای ذهنی را شکل می‌دهند که یک مجموعه‏ی عظیمی از اکثریت جوانها و یا بخش عظیمی از جوانها را به سمت بی‌خیالی و اهتمام نداشتن به آینده‏ی جمعی کشورشان و اینکه به فکر نیازها و هواهای دفعی و کمارزش و حقیر اکتفا کردن، بکشانند. که این از سیاست صهیونیستهاست. در دنیا؛ و در خود کشورهای پیشرفته‏ی غربی مثل آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی این سیاست همچنان اعمال می‌شود، حالت لاقیدی و بی‌اعتنایی به آینده و .

     

    مقام معظم رهبری - 13/6/82 – بیانات در جمع دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل)



       1   2      >