نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( جمعه 88/12/14 :: ساعت 12:19 صبح)

  • این سه خواسته‏ی بزرگ برای یک کشور که از جوانهای با همتی برخوردار باشد اینهاست که بتوانند به «عدالت و آزادی و استقلال» دست پیدا بکنند. هم کمیت جوان و هم انگیزه و همت جوان مهم است. یعنی این دو، در تعداد زیاد جوان و شور ایمانی در جوانها کشور ما جمع شده است. انگیزه ایمانی، اسلامی، دینی چیزی است که جوان را وادار به پیگیری عدالت، پیگیری آزادی و پیگیری استقلال می‌کند.


     مقام معظم رهبری - 13/6/82 – بیانات در جمع دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/10/25 :: ساعت 7:20 صبح)

  • در کنار آزادی و عدالت، «استقلال» است که این هم یک خواسته بسیار بزرگی است. بدبختی ملت‌های مسلمان عمدتاً از وقتی شدت پیدا کرد که استقلال آنها مورد تهدید قرار گرفت؛ یعنی اولین استفاده‌هایی که غربیها از پیشرفت‌های علمی کردند، استفاده‌هایی سیاسی بود، نه استفاده‌های انسانی.

    [...] کشورهای اسلامی، بدترینِ دورانهای خودشان را اگر بخواهند مشخص بکنند از همین زمانی است که استعمار آغاز شد. غربی‌ها استقلال آنان را گرفتند. تا آنجایی که ممکن بود به طور مستقیم بر آنها حکومت کردند، استقلالشان را به کلی گرفتند، و آنجایی را که نمی‌شد و به طور غیر مستقیم حکومت کردند. که امروز هم با روشهای گوناگونی که دارند همین کار را در اطراف و اکناف دنیا می‌کنند.

     

    مقام معظم رهبری - 13/6/82 – بیانات در جمع دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( دوشنبه 88/1/3 :: ساعت 2:34 عصر)

  • امروز مسئله‏ى اصلى کشور ما استقلال است.

    برادران و خواهران عزیز! انقلاب براى ما استقلال سیاسى را به بار آورد؛ [...] اما اگر این ملت بخواهد این استقلال سیاسى را، این عرض‏اندام فرهنگى را در مقابل سلطه‏گران عالم حفظ کند، باید پایه‏هاى اقتصادى خود را محکم کند؛ این، ریشه دواندن استقلال در کشور است؛ و این وابسته است به تولید، به کار، به شکوفائى کار، به نوآورى در بخشهاى مختلف کار. از مرکز تحقیقات و آزمایشگاه گرفته، تا توى محیط کارگاه‏ها، تا توى محیط مزرعه، در همه جا بایستى این نوآورى وجود داشته باشد. آن وقت است که دشمنان خونخوار و هتاک استقلال ملت ایران با ناکامى دهانهاى خودشان را خواهند بست و کنارى خواهند نشست.

     

    مقام معظم رهبری -  4/2/87 - دیدار گروه کثیرى از کارگران و کارآفرینان (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( شنبه 87/6/23 :: ساعت 3:52 عصر)

  • امروز استقلال ملت ما یک نمونه‏ى مثل زدنى در همه‏ى دنیا شده است. ما بایستى این استقلال را در همه چیز از خودمان نشان بدهیم.

    استقلال یعنى در مقابل حرکت قدرتمندان عالم، حالت انفعال به خود نگیریم. آنچه که منفعت ماست، آنچه که مصلحت ماست، آنچه که با هدفهاى ما و آرمانهاى ما منطبق است، آن را دنبال کنیم؛ زیر فشار تبلیغات دشمن و کار سیاسى دشمن قرار نگیریم.

                                                                            

    مقام معظم رهبری - 25/2/86 - دیدار دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد