نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( شنبه 87/6/23 :: ساعت 3:52 عصر)

  • مى‏دانید نبى اعظم اسلام مسلمانها را - چه در دوران مکه (سیزده سال) و چه در دوران تشکیل حکومت در مدینه - از چه گذرگاههاى لغزنده و دشوارى عبور داد و به آن قله‏ها رساند؟ یک چنین حرکت عظیمى، کار هیچ انسانى نبود. آن مردمى که هیچى نمى‏فهمیدند و از اخلاق انسانى هیچ بویى نبرده بودند. پیغمبر اینها را به انسانهایى تبدیل کرد که فرشتگان الهى در مقابل عظمت و نورانیت آنها احساس حقارت مى‏کردند. استقامت، این است.

    امروز ما احتیاج به استقامت داریم. ما هم از یک طرف، جاذبه‏هاى زندگى رنگارنگ، دلها و هوسهاى ما را برمى‏انگیزد. ما در دوران انقلاب، چقدر آدمها دیدیم که دلها و اعتقادهاى خوبى داشتند؛ اما در مقابل راحت‏طلبى، شهوات، قدرت و مقام، تعریف این و آن، و تهدید دشمن طاقت نیاوردند، به یک طرف لغزیدند و به معارضان و احیاناً معاندان راه خدا تبدیل شدند. بنابراین ایستادگى لازم است. در مقابل دشمن هم ایستادگى لازم است.

    دشمن تهدید مى‏کند، وعید و وعده مى‏دهد، دائم عظمت خود را به رخ جامعه‏ى اسلامى و پیشرو مى‏کشد، با زبان زور صحبت مى‏کند و احیاناً زبان زور را با برخى شیرینى‏هاى وعده‏هاى فریبنده در هم مى‏آمیزد تا اینکه دلها را گمراه کند. استقامت کردن در مقابل فریبها و تهدیدهاى دشمن، هنر بزرگى است که اگر یک ملت این هنر را داشته باشد، آن وقت به قله مى‏رسد؛ به جایى که دیگر دشمن فایده‏اى در تهدید نمى‏بیند و مجبور است با او بسازد یا در مقابل او تسلیم شود.

    ملت ما این بخش از قضیه را از اول انقلاب تا امروز، خوب عمل کرده‏اند و ایستادگى کرده‏اند. شما بسیجیها یکى از نمونه‏هاى برجسته‏ى این استقامتید.

     

    مقام معظم رهبری - 6/1/85 - دیدار عمومی بسیجیان



  • راوی ! ( شنبه 86/3/19 :: ساعت 1:33 عصر)

  • ما امروز به عنوان مسلمان و به عنوان انسان، محتاج پیامبریم؛ حتّى به عنوان مردمانى از نوع بشر. چون پیغمبر اکرم رحمةً للعالمین بود؛ نه فقط رحمةً للمسلمین.
    پیغمبر اکرم راه نجات را بر روى بشر باز
    کرد؛ راه صلاح را به روى بشر گشود؛ بشریت را در جاده‏اى تشویق به حرکت کرد که حرکت در این جاده مى‏تواند مشکلات بشر را از بین ببرد؛ دردها را درمان کند.
    بشریت دردهای
    دیرین دارد که مربوط به یک دوره و یک زمان نیست؛بشریت محتاج عدالت است، محتاج هدایت است، محتاج اخلاق والاى انسانى است، محتاج دستگیرى و رهنمایى است؛ عقل
    بشر، محتاج کمک مبعوثان الهى است. این راه را به روى بشر، پیامبر اعظم با همه‏ى سعه
    و ظرفیت هدایت الهى باز کرد.
    (مقام معظم رهبری 17/1/86)