نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( جمعه 88/11/2 :: ساعت 10:23 صبح)

  • مطمئنم آنچه که آینده‏ى این کشور را، بلکه آینده‏ى اسلام و امت اسلامى را تأمین می‏کند، همین روحیه‏ى جوشنده‏ى پژوهنده‏ى طلبگارِ پراحساس و پرعاطفه‏اى است که انسان در مجموعه‏ى نسل جوان دانشجوى کشورمان مشاهده می‏کند. یعنى شما ولو حالا ممکن است یک مطلبى را به طور قاطع معتقد نباشید، یا عمیقاً براى او استدلال نداشته باشید، اما مجموعه‏ى حرکت دانشجوهاى مسلمان و مؤمن - با اختلاف نام‏ها - در کل کشورمان یک نویدى براى آینده‏ى این کشور و آینده‏ى این نظام و آینده‏ى امت اسلامى است. خوب چیزهائى را مورد توجه قرار می‏دهید؛ خوب نکاتى را رویش تکیه می‏کنید؛ بر روى نکات درستى پیگیرى و پافشارى می‏کنید؛ این نقاط مثبتى است که بحمداللَّه وجود دارد.

     

    مقام معظم رهبری – 4/6/88 - بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/10/25 :: ساعت 7:10 صبح)

  • در درجه اول این دانایی که شما به دست می‏آورید با این آشناییها و معرفتاندوزیها، باید در محیط پیرامونی شما، چه محیط درس و تحصیل، چه محیط کار و چه محیط خانواده تأثیر بگذارد.


     مقام معظم رهبری -17/5/81- دیدار با دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( شنبه 88/9/7 :: ساعت 8:0 صبح)

  • از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محلّ جوشش و اوج دو جریان حیاتى در کشور باشد: اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمانگرایىها و آرمانخواهىها و هدفگذارىهاى سیاسى و اجتماعى.

    کمتر محیطى را - شاید محیط دیگرى را نشود پیدا کرد - می‌توان پیدا کرد که مثل دانشگاه این دو جریان در آن به طور موازى همواره جوشش داشته باشد؛ هم جریان علم و تحقیق که مایه‏ى حیات جامعه و عزت جامعه است و عزت علمى به دنبال خود عزت اقتصادى، عزت سیاسى، عزت بینالمللى را مى‏آورد، در دانشگاه‏هاست، و هم آن مسئله‏ى آرمانگرایى که به ‌ظاهر به مسئله‏ى علم ارتباطى هم ندارد، اما در همه جاى دنیا انتظار از دانشگاه‏ها به خاطر حضور دانشجو این است که در زمینه‏ى ترسیم آرمان‌ها و گرایش به تحصیل این آرمان‌ها و رسیدن به این آرمان‌ها، دانشگاه فعّال باشد.

    این دیگر مربوط می‌شود به خصوص به دانشجو؛ جوانىِ دانشجو، سنّ دانشجو، آمادگى‏هاى روحى دانشجو، که این اقتضا را به دانشگاه می‌دهد. این، انتظار از دانشگاه است. البته در بعضى از جاها این انتظار برآورده می‌شود، در بعضى جاها هم برآورده نمی‌شود.

     

    مقام معظم رهبری – 24/9/87 – دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( دوشنبه 88/8/18 :: ساعت 6:41 عصر)

  • امروز جمهورى اسلامى و نظام اسلامى با یک جنگ عظیمى مواجه است، لیکن جنگ نرم - که دیدم همین تعبیر «جنگ نرم» توى صحبتهاى شما جوانها هست و الحمدللَّه به این نکات توجه دارید؛ این خیلى براى ما مایه‏ى خوشحالى است - خوب، حالا در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‏اند. یعنى شما افسران جوانِ جبهه‏ى مقابله‏ى با جنگ نرمید.

     

    مقام معظم رهبری – 4/6/88 - بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( شنبه 88/8/9 :: ساعت 7:9 عصر)

  • مواظب باشید توى این قضایاى سیاسى کوچک و حقیر نبادا دانشگاه تحت تأثیر قرار بگیرد؛ نبادا کار علمى دانشگاه متزلزل شود؛ نبادا آزمایشگاه‏هاى ما، کلاسهاى ما، مراکز تحقیقاتى ما دچار آسیب بشوند؛ حواستان باشد. یعنى یکى از مسائل مهم در پیش روى شما، حفظ حرکت علمى در دانشگاه‏هاست. دشمنها خیلى دوست میدارند که دانشگاه ما یک مدتى لااقل دچار تعطیلى و تشنج و اختلالهاى گوناگونى باشد؛ این برایشان یک نقطه‏ى مطلوب است؛ هم از لحاظ سیاسى برایشان مطلوب است، هم از لحاظ بلندمدت؛ چون علم شما از لحاظ بلندمدت به ضرر آنهاست؛ لذا مطلوب این است که دنبال علم نباشید.

     

    مقام معظم رهبری – 4/6/88 - بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی (دریافت متن کامل: فرمت doc ،فرمت pdf)



  • راوی ! ( سه شنبه 88/6/31 :: ساعت 11:35 صبح)

  • دانشگاه باید بهوش باشد. دانشجوى مؤمن و مسلمان و دانشجوئى که به کشورش علاقه‏مند است و دانشجوئى که به آینده‏ى کشور و آینده‏ى نسل خودش دلبسته است، باید هوشیار باشد.

    بدانید اینها دارند طراحى می‏کنند؛ البته شکست می‏خورند. من الان به شما عرض میکنم، اینها در نهایت شکست می‏خورند؛ اما درجه‏ى بیدارى و هوشیارى من و شما میتواند در میزان خسارت و ضررى که وارد میکنند، تأثیر بگذارد. اگر هوشیار باشیم، نمیتوانند صدمه و ضررى بزنند. اگر غفلت کنیم، احساساتى بشویم، بى‏تدبیر عمل کنیم، یا خواب بمانیم و اینجور عوارض به سراغمان بیاید، ضرر و زیان و هزینه بالا خواهد بود؛ ولو در نهایت موفق نخواهند شد.

     

    مقام معظم رهبری – 4/6/88 - بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی (ردریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( شنبه 88/2/12 :: ساعت 4:11 عصر)

  • این آن چیزى است که به نظر من دانشجویان ما هرگز نباید این را از نظر دور بدارند: دانشجو نقشآفرین است؛ هم در زمان حال و هم نسبت به دوران آینده؛ فرداى کشور.

     این عنصرى که در این کارگاه عظیم با همت و تلاش خود و با هدایت و کمک استادان، ارزش افزوده و فوق‏العاده‏اى پیدا می‌کند، دانشجوست. و یقیناً با این نگاه، دانشگاه مهمترین زیرساخت پیشرفت و توسعه‏ى کشور است؛ یعنى هیچ یک از زیرساخت‌هاى گوناگون کشور اهمیت و نقش دانشگاه را ندارد؛ چون دانشگاه نیروى انسانى را تربیت می‌کند که مهمترین سرمایه‏ى کشور نیروى انسانى است.

     

    مقام معظم رهبری – 24/9/87 – دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت



       1   2   3   4      >