نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( یکشنبه 89/10/26 :: ساعت 8:22 عصر)

  • در زمینه‌ى تشکیلات حوزه و سازماندهى حوزه و در کنار شوراى‌عالى، مسئله‌ى نهاد مدیریت حوزه است، که بسیار مهم است. حتماً باید یک شوراى برنامه‌ریزى براى حوزه وجود داشته باشد. همینى که در بیانات آقایان هم بود که برنامه‌ها گاهى ناهمخوانند. یا آن خواهرمان در زمینه‌ى برنامه‌هاى مربوط به خواهران گفتند که در سطوح مختلف، برنامه‌ها غیر منعطف است. این کاملاً اشکالات واردى است. کى میتواند این اشکالات را برطرف کند؟ یک هئیت برنامه‌ریزِ واقف و آگاه از پیشرفتهاى برنامه‌ریزى مدرن.

     

    مقام معظم رهبری – 8/9/86 – بیانات در جمع اساتید، فضلا، مبلغان و پژوهشگران حوزه‏های علمیه‏ی کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc   ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( یکشنبه 89/10/19 :: ساعت 5:25 عصر)

  • مراقب باشید که دستهبندیها و جناحبندیهاى سیاسى در حوزه نفوذ و   رشد نکند. جهت سیاسى طلاب، همان جهت سیاسى نظام و انقلاب است؛ همان جهت انقلاب را باید ان‏شاءاللَّه در تبلیغات و در برخورد با مردم - قولاً و عملاً - پى بگیرید. ان‏شاءاللَّه بایستى تصویر خوبى از انقلاب و تلاش مسؤولان و خدماتى که امروز دولتمردان ما بحمداللَّه دارند انجام مى‏دهند، در اختیار مردم بگذارید؛ خداوند هم به شما کمک خواهد کرد.

     

    مقام معظم رهبری - 1/12/70 - اجتماع طلاب و فضلاى حوزه‏ى علمیه‏ى قم‏  (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( پنج شنبه 89/5/7 :: ساعت 6:20 عصر)

  • به‏طور جدى درس بخوانید ... علومى را که امروز در اختیار حوزه‏هاى علمیه است، فرا بگیرید و از بن دندان خودتان را به سطح تحقیق برسانید. انسان با سرهم‏بندى، محقق نمى‏شود. با برف انبار کردن، انسان فقیه و فیلسوف نمى‏شود. باید محکم، خشت خشت این پایه را روى هم بچینید و بروید تا به آن اوج برسید.

     

    مقام معظم رهبری -21/3/83 - دیدار طلاب و اساتید مدرسه‏ى علمیه‏ى آیةاللَّه مجتهدى



  • راوی ! ( جمعه 89/3/21 :: ساعت 6:28 عصر)

  • خوب، کِى میتواند شوراى عالى این کار [سیاستگذاری و تعیین چشم انداز] را انجام بدهد؟ وقتى که افراد محترم شوراى عالى براى این کار فرصت کافى بگذارند؛ متفرغ باشند؛ یعنى عضویت در شوراى عالى حوزه یک شأنى در کنار شئون اصلى به عنوان شأن فرعى نباشد. [...] حوزه‌ى علمیه‌ى به این عظمت - حالا چه حوزه‌ى قم، چه حوزه‌ى مشهد، چه حوزه‌ى اصفهان - نمیتواند به صورت حاشیه‌اى اداره بشود. باید وقت بگذارند؛ این یک.

    دوم اینکه باید یک بدنه‌ى کارشناسى بسیار قوى داشته باشند. خوشبختانه در حوزه ما این بدنه‌ى کارشناسى را [...] داریم. اینها یقیناً یک بدنه‌ى کارشناسى خودکفا را تشکیل میدهند. ما از جهت مسائل حوزه‌اى، هیچ احتیاجى به کس دیگرى نداریم و میتوان از این فضلا استفاده کرد. البته این بدنه‌ى کارشناسى باید کار کنند، تلاش کنند. اینها یکى از کارهائى است که شوراى عالى میتواند انجام بدهد.

     

    مقام معظم رهبری – 8/9/86 – بیانات در جمع اساتید، فضلا، مبلغان و پژوهشگران حوزه‏های علمیه‏ی کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( دوشنبه 89/3/10 :: ساعت 6:15 عصر)

  • طلاب همواره در میدان تبلیغ، بسیجیهاى نظام بوده‏اند. کمک به نظام، کمک به مسؤولان، کمک به دولت و کمک به این کسانى که با همه‏ى وجود دارند تلاش مى‏کنند، جزو چیزهایى بوده که بحمداللَّه طلاب همیشه آن را انجام داده‏اند؛ الان هم باید انجام دهند.

     

    مقام معظم رهبری - 1/12/70 - اجتماع طلاب و فضلاى حوزه‏ى علمیه‏ى قم‏  (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 89/2/10 :: ساعت 7:49 صبح)

  • شوراى عالى [...] باید به مسئله‌ى سیاستگذارى خیلى اهمیت بدهد. مهمترین کار در مراحل اول و مراحل اصولى، سیاستگذارى است در حوزه‌هاى علمیه. این سیاستگذارى ابعاد گوناگونى دارد.

    ما مگر نمی‌گوئیم می‌خواهیم علم تولید بشود و پیشرفت کند، خوب کدام علم؟ معناى پیشرفت علم فقه چیست؟ معناى پیشرفت علم اصول مثلاً چیست؟ پیشرفت کند یعنى چه؟ سمت و سوى این پیشرفت به سوى چیست؟ اینها همه سئوالهائى است که پاسخ لازم دارد. سیاستهائى که در مرکز شوراى عالى نهاده می‌شود، به این سئوال‌ها پاسخ می‌گوید؛ سیاستگذارى. چشم‌انداز روشنى براى آینده‌ى حوزه علمیه باید ترسیم شود.

     

    مقام معظم رهبری – 8/9/86 – بیانات در جمع اساتید، فضلا، مبلغان و پژوهشگران حوزه‏های علمیه‏ی کشور (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( شنبه 89/2/4 :: ساعت 6:42 عصر)

  • یکى از چیزهایى که امام بزرگوار روى آن تأکید مى‏کردند، ارتباط حوزه و دانشگاه بود؛ حوزه‏ى علمیه در این مورد چه کار مى‏خواهد بکند؟ چهطورى ارتباط حوزه و دانشگاه تشکیل خواهد شد؟ ما دفتر همکارى حوزه و دانشگاه داریم - که البته کارهاى بسیار باارزش و خیلى خوبى هم کرده است - اما نسبت به آن کار عظیم، فقط بخش کوچکى را اشغال کرده است. تحقیقات مشترک، پژوهشهاى مشترک و کارهاى مشترک، مى‏تواند وجود داشته باشد.

    طلاب باید با معارف روزگار خودشان آشنا بشوند و علوم روز را بشناسند؛ البته این به معناى آن نباشد که درسهاى خودشان را رها کنند. برنامه‏هاى حوزه باید فراگیر باشد و به قدر لازم و کافى طلاب را آشنا کند.

     

    مقام معظم رهبری - 1/12/70 - اجتماع طلاب و فضلاى حوزه‏ى علمیه‏ى قم‏  (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



       1   2   3   4   5   >>   >