نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( پنج شنبه 89/5/7 :: ساعت 6:22 عصر)

  • ما در عالم وحدت امت اسلامى هیچ اصرارى نداریم که یک فرقه عقائد یک فرقه‌ى دیگر را حتماً قبول کنند؛ نه، وحدت به معناى این نیست. وحدت به معناى این است که با عقائد مختلف، شعب مختلف، مشترکات را بگیرند، موارد محل اختلاف را وسیله‌ى برادرکشى و جنگ و دشمنى قرار ندهند؛ مسئله‌ى وحدت این است.

     

    مقام معظم رهبری - 5/9/1388 - دیدار مردم به مناسبت عید غدیر



  • راوی ! ( پنج شنبه 89/5/7 :: ساعت 6:13 عصر)

  • امروز تبلیغات استکبار جهانى از جمله‌ى چیزهائى که بر آن تمرکز میکند، همین وجود اختلافات در داخل کشور است. یک عده‌اى پیش  خدا باید جواب بدهند؛ پیش خدا جواب بدهند که کارى بکنند که دشمن از او برداشت تفرق بکند در داخل کشور و جرى بشود. مسئله این است که دشمن را بشناسیم؛ ترفند دشمن را بفهمیم؛ بدانیم که چه داریم میگوئیم و دشمن چگونه ممکن است از هر کلمه‌ى ما استفاده بکند و جرى بشود، تشویق بشود، روحیه پیدا کند و راه‌ها را براى دخالت خود، نفوذ خود، باز کند؛ اینها چیزهائى است که باید توجه داشت.

     

    مقام معظم رهبری - 5/9/1388 - دیدار مردم به مناسبت عید غدیر

  • راوی ! ( دوشنبه 89/3/10 :: ساعت 6:10 عصر)

  • آن کسى که نداى تفرقه‏ى بین شیعه و سنى را سر میدهد و به بهانه‏ى مذهب، میخواهد وحدت ملى را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنى، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند. گاهى بعضیها مزدور دشمنند و خودشان نمیدانند.

    خیلى از این مردم بیچاره‏ى بى‏خبرِ سلفى و وهّابى که بوسیله‏ى دلارهاى نفتى تغذیه می‏شوند تا بروند در اینجا و آنجا عملهاى تروریستى انجام بدهند [...] نمی‏دانند که مزدور دشمنند. آن مرد شیعى هم که می‏رود به مقدسات اهل سنت اهانت می‏کند و دشنام می‏دهد، او هم مزدور دشمن است، ولو نداند که چه می‏کند.

    من عرض می‏کنم: عوامل اصلى دشمنانند. بعضى از این سرانگشتان - هم در بین اهل سنت، هم در بین شیعه - غافلند، نمی‏دانند و نمی‏فهمند چکار می‏کنند؛ نمی‏دانند براى دشمن دارند کار می‏کنند.


     مقام معظم رهبری – 22/2/88 – بیانات در جمع مردم استان کردستان (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 89/2/3 :: ساعت 9:22 عصر)

  • این عزت ملى را باید حفظ کنیم. عزت ملى فقط با زبان و با ادعا و با شعار حفظ نمیشود؛ امروز اگر ملت ایران عزیز است و در سیاستهاى بزرگ جهانى داراى نفوذ است، علتش در ایمان او، و در عمل و ابتکار او، و در اقدام شجاعانه‏ى او، و در وحدت و یکپارچگى اوست.

    هر کدام از این عوامل را که از دست بدهیم عزت ما دچار تهدید میشود. اگر ما وحدت خودمان را از دست بدهیم، اگر ایمان خودمان را از دست بدهیم، اگر روحیهى کار و تلاش خودمان را - که بحمداللَّه امروز در مجموعه‏ى عظیم ملت، بخصوص در نسل جوان محسوس است - از دست بدهیم، عزتمان را از دست خواهیم داد. این یک نقطه‏ى اساسى براى تحلیل حوادث سیاسى - بخصوص براى جوانها - است.

     

    مقام معظم رهبری – 22/2/88 – بیانات در جمع مردم استان کردستان (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/12/14 :: ساعت 10:54 صبح)

  • یکى از خطوط دشمن، ایجاد تفرقه است؛ هر چه بتوانند، در هر جا بتوانند، در هر سطحى که بتوانند؛ در سطوح مختلف؛ از مسئولین، غیر مسئولین، آحاد مردم، بین خودِ گروه‌‌هاى روحانى، بین خودِ گروه‌‌هاى دانشگاهى، بین خودِ جمعها و جمعیتهاى واحدهاى دیگر اجتماعى، و بین اینها با یکدیگر ایجاد اختلاف کنند، و بین مذاهب. نمونه‌‌هاى فراوانش را دارید مشاهده می‏کنید که در جامعه هست. این یک مسئله است. خط دشمن خط ایجاد تفرقه است.

     

    مقام معظم رهبری – 2/7/88 - دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/11/9 :: ساعت 11:47 صبح)

  • خوب، همه باید در مقابل [...] وحدت سر فرود بیاورند، وقتى این وحدت را مى‌‌بینند. مى‌‌بینیم که متأسفانه بعکس، بعضى دم از تفرّق میزنند، از روى جهالت، غفلت؛ واقعاً محمول بر غفلت است این چیزها، بیش از آنچه که بر چیزهاى دیگرى انسان بخواهد اینها را حمل کند. این، مسئله‌‌ى مهمى است. مسئله‌‌ى ایجاد وحدت؛ وحدت مذهبى، وحدت قومى، وحدت سلائق سیاسى، اینها مهم است؛ باید سعى کرد.

     

    مقام معظم رهبری – 2/7/88 - دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/10/25 :: ساعت 7:17 صبح)

  • هرگز دشمن آرام نمى‏نشیند. یک سیاست خبیثى از دوران طاغوت بر کشور حاکم بود و آن عبارت بود از بیگانه دانستن اقوام گوناگون؛ کُرد بیگانه بود، بلوچ بیگانه بود، ترک بیگانه بود، عرب و ترکمن بیگانه بودند، اینها را بیگانه حساب می‏کردند. در عملکرد آنها هم این معنا مشهود بود. [...] نظام اسلامى آمد و این نگاه را تصحیح کرد؛ نه فقط در سطح مسئولان، بلکه در سطح آحاد مردم.

    عزیزان من! این را همه بدانند؛ نظام اسلامى تنوع اقوام را در کشور بزرگ و سرفرازمان یک فرصت می‏داند. سنتهاى مختلف، آداب و عادات مختلف و استعدادهاى گوناگون و متنوع، یک فرصت است که اجزاء گوناگون این ملت بتوانند یکدیگر را تکمیل کنند: با مراودات درست و با همزیستى و اتحاد کامل. براى ملت ما این یک افتخار است که چنین نگاهى به مسئله‏ى تنوع اقوام دارد. علت هم این است که اسلام منبع الهام این نظام است و در این نگاه اسلامى، بین نژادهاى مختلف و زبانهاى مختلف - ولو از ملتهاى گوناگون - تفاوتى نیست، چه برسد به اقوام مختلف در میان یک ملت. نگاه اسلام این است و نگاه نظام اسلامى هم این است.

    نگاه اسلامى، برادرى و اتحاد و همدلى و صمیمیت است؛ هر کسى که با این نگاه مخالفت کند و شیوه‏ى دیگرى را انتخاب بکند، برخلاف سیاست نظام اسلامى رفتار کرده است.

     

    مقام معظم رهبری – 22/2/88 – بیانات در جمع مردم استان کردستان (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



       1   2      >