نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( جمعه 88/12/28 :: ساعت 12:40 عصر)

  • [توصیه دیگر به دولت دهم] ادامهى رویکردهاى اساسىِ قبلى این دولت است؛ چون این دولت ادامه‏ى دولت قبل است دیگر. شما رویکرد عدالت داشتید. از مسئله‏ى عدالت دست برندارید؛ این قضیه‏ى عدالت را دنبال کنید. و مسئله‏ى فسادستیزى، حمایت از طبقات ضعیف، سادهزیستى، نگاه به مناطق دوردست و محروم، توجه به مشکلات گوناگون مردم. اینها اصولى است که اگر رعایت بشود و بر اینها پاى فشرده بشود، هم خدا را راضى میکند، هم مردم را از هر مسئول و از هر نظامى خشنود و دلشاد میکند. اینها را ادامه بدهید.

     

    مقام معظم رهبری – 18/6/88 - بیانات در دیدار اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/12/14 :: ساعت 10:58 صبح)

  • [مسئله‏‌ى حمایتهاى رهبرى از دولت یا از رئیس جمهور] مطلب روشنى است؛ [...] دولت کنونى و رئیس جمهور محترم مثل همه‏ى انسانهاى عالم، یک نقاط قوّتى دارد، یک نقاط ضعفى. من که حمایت کردم، از نقاط قوّت حمایت کردم. یک نقاط قوّتى وجود دارد، من از آن حمایت می‏کنم؛ در هر کى باشد، حمایت می‏کنم. کى هست که این گرایش، این جهتگیرى، این تحرک، این جدیت را از خودش نشان بدهد و بنده در حد مسئولیتم از او حمایت نکنم؟ از شما دانشجوها که دنبال عدالتید، من حمایت نمی‏کنم؟ خوب، چرا. آیا اگر از دانشجوئى که عدالتخواه است و دنبال عدالت است، رهبرى حمایت بکند، این معنایش این است که از نقاط ضعفى هم که احیاناً توى آن دانشجو هست، انسان حمایت می‏کند؟ مسلّماً نه. قضیه این است. یک نقاط ضعفى وجود دارد، آن نقاط ضعف را بنده حمایت نمیکنم.

     

    مقام معظم رهبری – 4/6/88 - بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( سه شنبه 88/11/27 :: ساعت 9:45 عصر)

  • من در زمینه‏ى توکل به خدا و امید به آینده دو تا نکته را عرض بکنم:

    یکى اینکه بدانید سر راه، مشکلات خیلى زیاد خواهد بود، توطئهها خیلى زیاد خواهد بود؛ علیه شماها، علیه این دولت و در باطن علیه این نظام. خیلى فکرها هست، خیلى تلاشها و توطئهها هست و آماده باشید براى مواجهه‏ى با انواع و اقسام بدخواهىها و بددلىها و بدبینىها که اثرش هم در بیرون بروز خواهد کرد. این نکته‏ى اول.

    نکته‏ى دوم اینکه بدانید که فرصتهاى ما و امیدهاى ما بیش از این مشکلات است. یعنى حقاً، هم توانائى‏ها، هم فرصتها، هم درهاى باز و فتوحات الهى در مقابل، بمراتب بیشتر از این مشکلاتى است که عرض کردم؛ حجمش هم خیلى زیاد است. بنابراین با توکل به خداى متعال این مشکلات را بر خودتان آسان کنید.

    مقام معظم رهبری – 18/6/88 - بیانات در دیدار اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( سه شنبه 88/11/27 :: ساعت 1:34 عصر)

  • خدا را شکر می‏کنیم که امروز برخلاف دوران طاغوت، دولتها خودشان به سراغ مردم مى‏آیند. یک روزى بود که مردم باید زحمت می‏کشیدند، تلاش می‏کردند تا به حضور دولتها برسند؛ امروز به برکت اسلام، دولتها هستند که راه مى‏افتند و به استانهاى مختلف، شهرهاى مختلف و دورافتاده‏ترینِ نقاط کشور می‏روند؛ رئیس جمهور می‏رود، وزیر می‏رود، مسئولین گوناگون می‏روند.

    مردم بعضى از این جاهائى که رئیس جمهور در آنجاها حضور پیدا می‏کند، می‏گویند ما در دوران گذشته یک مدیرکل را هم در اینجا ندیده بودیم! راست هم می‏گویند. این از برکت اسلام است. اسلام حکومتها را موظف میکند که به دشوارترین کارها و به ضعیف‏ترین مردم بیشتر بپردازند تا به کارهاى آسان؛ و خوشبختانه امروز این وجود دارد. خدا را سپاسگزاریم.

     

    مقام معظم رهبری – 22/2/88 – بیانات در جمع مردم استان کردستان (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/8/22 :: ساعت 7:24 عصر)

  • همان طور که عرض کردم، شما [اعضای دولت نهم] دولتى هستید مردمى؛ یعنى مردم وقتى حرف شما و صداى شما را می‏شنوند، کأنّه از جنس خودشان یک حرفى می‏شنوند؛ چون از موضع بالا و متکبرانه با مردم حرف نمیزنید؛ خب، طبعاً توقعاتشان زیاد میشود. پس این خوب است؛ اما توقعات را هم زیاد میکند. اگر چنانچه یک جائى بر خلاف این توقعات رفتار شد، در ایمان و اعتقاد مردم اختلال به وجود مى‏آید و این جایز نیست؛ نباید بگذارید چنین اتفاقى بیفتد. آنچه که وعده میدهید انجام بگیرد. اگر نمیشود، همان وعده‏اى که داده‏اید، صاف بیائید به مردم بگوئید نمیشود.

    [...] من عقیده‏ام این است اگر چنانچه یک کارى را نمیتوانید انجام بدهید - مثلاً به فلان استان رفتید و فلان وعده را دادید؛ حالا مى‏بینید مشکلات و تورم ایجاد میکند یا ممکن است کارهاى دیگرى را لنگ کند - خیلى خب، صاف بروید بگوئید: آقا! ما این را تصمیم گرفتیم، حالا متأسفانه نمیشود انجام بدهیم. این بهتر است از اینکه کار انجام نگیرد.

     

    مقام معظم رهبری -2/6/87- دیدار رئیس‏جمهوری و اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/8/15 :: ساعت 11:33 صبح)

  • یک توصیه‏ى دیگر [به دولت] این است که بهانه هم دست دیگران ندهید. من مى‏بینم متأسفانه گاهى بهانه‏هایى هم از طرف خودِ شما داده میشود که این را هم بایستى توجه کنید که بهانه هم دست دیگران ندهید؛ مراقبت کنید؛ حزم کنید. و گفت: «اتّقوا من مواضع التّهم» [...] براى خودتان و براى دولت مسئله درست نکنید و براى جنجال‏آفرینى‏ها - که کسانى دنبالش هستند - بهانه ندهید.

     

    مقام معظم رهبری -2/6/87- دیدار رئیس‏جمهوری و اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( سه شنبه 88/6/31 :: ساعت 11:29 صبح)

  • در شنیدن انتقادها سعهى صدر داشته باشید. یعنى واقعاً اگر انتقادى منصفانه است، با روى باز بپذیرید. حتّى من می‏خواهم به شما توصیه کنم که تخریبها را هم تحمل کنید.


     مقام معظم رهبری -2/6/87- دیدار رئیس‏جمهوری و اعضاى هیئت دولت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



       1   2   3      >