نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( چهارشنبه 89/2/29 :: ساعت 9:32 عصر)

  • دستگاه استکبار فقط ایالات متحده‏ى آمریکا نیست، یا فلان رئیس جمهور و فلان دولت آمریکا یا فلان کشور اروپائى نیست؛ دستگاه استکبار یک شبکه‏ى عظیم‏ترى است که شامل اینهاست؛ شبکه‏ى صهیونیستى هست، شبکه‏ى تجار اساسىِ بین‏المللى هست، مراکز پولىِ عظیم دنیا هست؛ [...] این مجموعه که تویش دولت ایالات متحده هست، دولتهاى اروپائى هستند، خیلى از این نفتخوارهاى ثروتمند منطقه‏ى خودمان هستند، با یک چنین قدرتِ رو به رشدِ رو به اعتلاى در حال قدکشى [جمهوری اسلامی] بشدت مخالفند؛ بنابراین هرچه بتوانند، در مقابله‏ى او کار می‏کنند. توى این سى سال هم بیکار نماندند، هرچه بگذرد هم باز بیکار نمی‏مانند؛ مگر آن وقتى که شماها همت کنید؛ شما جوانها کشور را از لحاظ علمى، از لحاظ اقتصادى، از لحاظ امنیتى به نقطه‏اى برسانید که امکان آسیب پذیرى‏اش نزدیک به صفر باشد؛ آن وقت کنار می‏کشند و توطئه‏ها تمام خواهد شد.

    اینى که من توى این چند سال به دانشگاهها مرتب راجع به مسائل علم و تحقیق و پژوهش و نوآورى و جنبش نرمافزارى و ارتباط صنعت و دانشگاه و اینها این همه تأکید کردم، براى خاطر این است که یک رکن امنیت بلندمدت کشور و ملتتان علم است.

     

    مقام معظم رهبری – 4/6/88 - بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( پنج شنبه 89/2/9 :: ساعت 2:20 عصر)

  • آنها [استکبار] براى حمله‏ى به جمهورى اسلامى استدلال دارند. به نظر من استدلالشان از دیدگاه آنها استدلال تامى است.


    در یک نقطه‏ى بسیار حساس جهان از لحاظ جغرافیائى، یعنى این نقطه‏ى خاورمیانه، خلیج فارس، دریاى سرخ، شمال آفریقا، بخشى از مدیترانه - این حوزه‏ى عظیمى است دیگر - مجموعه‏ى امت اسلامى واقع شده. [...] حالا در این منطقه‏ى بسیار حساس، یک قدرتى دارد قد میکشد و روزبه‏روز خودش را بیشتر نشان می‏دهد.

    این قدرت با همه‏ى خواسته‏هاى استکبارى و دستگاه‏هاى کمپانى‏ها و شبکه‏هاى عظیم اقتصادىِ مفسد فىالارض مخالف است؛ با نظام سلطه مخالف است، با سلطهگرى مخالف است، با ظلم مخالف است؛ خوب، این خیلى براى دستگاه استکبار مهم است.


    مقام معظم رهبری – 4/6/88 - بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( یکشنبه 88/11/25 :: ساعت 5:1 عصر)

  • علت دشمنى عمیق و آشتىناپذیر استکبار و در رأس آنها آمریکا و شبکه‏ى صهیونیستى دنیا با جمهورى اسلامى، این حرفهائى که گاهى گوشه و کنار گفته میشود - چه چیزهائى که آنها شعارش را میدهند، چه تصوراتى که بعضى در داخل میکنند - نیست. مسئله این است که جمهورى اسلامى یک «نفى» با خود دارد، یک «اثبات».

    نفى استثمار، نفى سلطهپذیرى، نفى تحقیر ملت به وسیله‏ى قدرتهاى سیاسى دنیا، نفى وابستگى سیاسى، نفى نفوذ و دخالت قدرتهاى مسلط دنیا در کشور، نفى سکولاریسم اخلاقى؛ اباحیگرى؛ اینها را جمهورى اسلامى قاطع نفى میکند.

    یک چیزهائى را هم اثبات میکند: اثبات هویت ملى، هویت ایرانى، اثبات ارزشهاى اسلامى، دفاع از مظلومان جهان، تلاش براى دست پیدا کردن بر قلههاى دانش؛ نه فقط دنبالهروى در مسئله‏ى دانش، و فتح قله‏هاى دانش؛ اینها جزو چیزهائى است که جمهورى اسلامى بر آنها پافشارى میکند.

    این نفى و این اثبات؛ اینها دلیل دشمنى آمریکا و دشمنى شبکهى صهیونیستى دنیاست.

     

    مقام معظم رهبری – 24/9/87 – دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( یکشنبه 88/11/25 :: ساعت 5:0 عصر)

  • امروز و در دوران عظمت اسلام، سربلندى نظام اسلامى و سربلندى ملت ایران به خاطر مواضع ضد استکبارى‏اش، آدم مى‏بیند اگر کسى در تریبونهاى جهانى در مقابل آمریکا و اسرائیل و صهیونیسم و هم‏پیمانانشان بایستد و صریح حرف بزند، یک عده‏اى این جا خجالت میکشند! دست به دست هم میمالند ومیگویند: آقا! آبرویمان رفت! مثل همان خجالت کشیدنى که در دوران طاغوت، از نماز خواندن یکى میبردند. چرا خجالت بکشیم؟! مواضع صریح ملت ایران - و بخصوص جوانها - در مقابل ظلمها و ستمهاى بین المللى هرگز نبایستى متوقف بشود.

     

    مقام معظم رهبری – 27/2/88 - دیدار استادان و دانشجویان کردستان‏ (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( جمعه 88/11/9 :: ساعت 11:54 صبح)

  • این قضیه باید مورد توجه شما جوانها باشد، که غربیها اولین بهره از علم را در زمینه‏ی استعمار بردند؛ یعنی در همان قرن هفدهم و هیجدهم که آغاز حرکت علمی اروپا بوده، از همان اول استعمار را آغاز کردند. آغاز حرکت استعماری غربیها در مناطق پر ثروت آسیا و آفریقا از همان سالهاست. آنها توانستند از همان علم محدود برای سلطه بیشتر بر انسانهای دیگر استفاده کنند، تفنگ در مقابل شمشیر و نیزه یک قدرت به حساب می‌آید.

    غربیها با علم خودشان با همان مراحل اولیه‏ی دانش و فن‌آوری و تکنولوژی که به دست آورده بودند، از تفنگ، کشتی بخاری و وسایل سلطه‏ی هر چه بیشتر، در کشورهای دور افتاده، که بعضی دارای تمدنهای بسیار قدیمی هم بودند؛ مثل هند، به استعمار هند، آفریقا و برخی مناطق دیگر پرداختند.

    از ثروت آن مردم استفاده و مایه‌های علمی خودشان را تقویت کردند، و از آن علم باز برای تثبیت و تحکیم قدرت خودشان در مناطق گوناگون دنیا استفاده کردند. یعنی هم از علم برای قدرت و از قدرت برای علم استفاده کردند. و نتیجه این شد که بر کشورهای اسلامی، سلطهی سیاسی، فرهنگی و علمی پیدا کردند.

     

    مقام معظم رهبری - 13/6/82 – بیانات در جمع دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( دوشنبه 88/10/7 :: ساعت 9:36 صبح)

  • شما جوانهای مؤمن باید بدانید، که امروز برای نسل جوان آینده بسیار امیدوارکننده‌تر است از نسل جوانی که توانست رژیم استبدادی پهلوی را در این کشور بربیاندازد. یعنی امروز شما بیشتر از مجموعه آن روز می‌توانید امید و تصور روشن و انگیزه و راه باز به سمت یک آینده پرشکوه و با عظمت اسلامی داشته باشید.

    وظیفه‏ی شما امروز وظیفه سنگینی است. آنها توانستند شما هم می‌توانید. آنها توانستند رژیم وابسته‏ی به استکبار را در این کشور شکست بدهند. شما می‌توانید خود استکبار را شکست بدهید. آنها توانستند راه را به سوی پیشرفتهای علمی و بزرگ باز کنند. شما می‌توانید در این راه، به هدف‌های خودتان برسید و این کشور را بسازید. نسل جوان امروز ما بیش از آن دوره هم حتی می‌تواند امیدبخش باشد.

     

    مقام معظم رهبری - 13/6/82 – بیانات در جمع دانش‌آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( سه شنبه 88/6/31 :: ساعت 11:26 صبح)

  • جوانان عزیز بدانند، توطئه‏هاى استکبار خنثى شده، اما تمام نشده است. هوشیارى مردم مؤمن و آمادهبهکارىِ مسئولان کشور، تا امروز توطئه‏هاى دشمنان را [...] خنثى کرده؛ اما نباید فکر کرد که دشمن دست کشیده و ساکت نشسته و از دنبال کردن اهداف شوم خودش منصرف شده؛ نه، هشیارى باید ادامه پیدا کند.

    بدانید که دشمنان ایران اسلامى می‏خواهند ایران یکپارچه نباشد و اسلام بر این کشور حاکم نباشد. آن قدرتمندان مستکبرى که توانسته‏اند اغلب کشورها و دولتهاى دنیا را زیر نفوذ سیاستهاى خودشان قرار بدهند، تا امروز نتوانستهاند نظام جمهورى اسلامى را - که متکى به این مردم شجاع و مؤمن است - تسلیم خودشان بکنند و در مقابل خودشان به زانو دربیاورند؛ عصبانى‏اند. روشها را عوض میکنند، اما هدفها همان هدفهاى پلیدى است که داشته‏اند؛ جوانها هوشیار باشند، خانواده‏ها هشیار باشند، مسئولین هشیار باشند. ما از موجودیت و تمامیت کشورمان دفاع می‏کنیم؛ ما با همه‏ى توان از اسلام عزیز دفاع می‏کنیم؛ ما تا امروز در مقابل رعد و برق توخالى استکبار نترسیدیم و عقبنشینى نکرده‏ایم، بعد از این هم نخواهیم ترسید و عقبنشینى نخواهیم کرد.


     مقام معظم رهبری – 22/2/88 – بیانات در جمع مردم استان کردستان (دریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



       1   2   3      >