نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( شنبه 88/8/9 :: ساعت 7:5 عصر)

  • شرط دیگر [فعالیت درست شما در این جبههى جنگ نرم] این است که در قضایا افراط وجود نداشته باشد. طبیعت جوان، طبیعت تحرک و تندى است. [...] مراقب باشید تندروى، انسان را پیش نمیبرد. با فکر، تصمیم بگیرید. البته جوانِ امروز از جوان دوره‏ى ما فکورتر است؛ این را به شما عرض بکنم. شما امروز جوانهائى هستید که تجربه‏تان، اطلاعتان، آگاهى‏هایتان از آن دوره‏ى جوانى ما - از پنجاه سال پیش از این - خیلى بیشتر است؛ قابل مقایسه نیست با جوان امروز. بنابراین توقع اینکه شماها مدبرانه و فکورانه فکر کنید و بدون تندروى، بدون افراط و تفریط توى قضایا، رفتار کنید، توقع زیادى نیست.

     

    مقام معظم رهبری – 4/6/88 - بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی (ردریافت متن کامل: فرمت doc ، فرمت pdf)



  • راوی ! ( پنج شنبه 87/10/26 :: ساعت 11:45 صبح)

  • تفکر فلسفی‌ اسلام‌ و فهم‌ درست‌ از مبانی‌ اسلامی‌، کاری‌ می‌کند که‌ انسان‌ در هر لحظه‌یی‌ از لحظات‌، احساس‌ می‌کند در کجای‌ راه‌ و به‌ سمت‌ کدام‌ هدف‌ حرکت‌ می‌کند؛ قدرت‌ تحلیل‌ برای‌ حوادث‌ پیدا می‌کند و وظیفه‌ی‌ خودش‌ را در هر شرایطی‌ تشخیص‌ می‌دهد.

    امروز باید جوان‌ ما این‌جور باشد. البته‌ دشمن‌، خوشش‌ نمی‌آید. دشمن‌ هرجا چنین‌ چیزهایی‌ را مشاهده‌ کند، هر جور بتواند با آن‌ مبارزه‌ می‌کند.

     

     مقام معظم رهبری – 13/6/78 - جمع دانش‏آموختگان طرح ولایت (دریافت متن کامل)



  • راوی ! ( پنج شنبه 87/8/2 :: ساعت 10:51 عصر)

  • بسیج دانشجویى نیازهائى دارد؛ نیازهاى اصلى و عنصرى و اساسى:

    نیاز اولش به فکر و تحلیل و روشن‏بینى است. فکر، تفکر، اندیشه‏پردازى - یا به قول شماها کارِ تئوریک - در زمینه‏ى مسائل اسلام، در زمینه‏ى مسائل انقلاب، در زمینه‏ى مسائل بین‏المللى و در زمینه‏ى مسائل جارى؛ به طورى که دانشجوى بسیجى، در هر جمع دانشجویى، ذهن روشنتر، زبان گویاتر و ابتکار بیشترى داشته باشد.

    از جمله‏ى نیازهاى شما، یک مجموعه‏ى اندیشه‏ورز است. [...] یک مجموعه‏ى فکرى درست کنید - همان اتاق فکر در مراکز - اینها بنشینند فکر کنند، فکرهاى عالى بکنند. از افراد مطمئن، خاطرجمع و خوشفکر استفاده کنید.


     

    مقام معظم رهبری - 31/2/86 - دیدار هزاران نفر از اعضاى بسیج دانشجویى دانشگاههاى سراسر کشور