نائب نائب
سفارش تبلیغ
  • راوی ! ( پنج شنبه 87/2/12 :: ساعت 10:25 عصر)

  • انقلاب اسلامى، انقلابى نبود که فقط تغییر یک رژیم حکومتى را به یک رژیم دیگر هدف بگیرد؛ همچنان که بالاتر از آن بود که فقط مسائل مجموعه‏یى از مسلمانان را که در چارچوب جغرافیایىِ یک کشور زندگى مى‏کنند، هدف بگیرد.

    از روز اولى که انقلاب پیروز شد، بلکه پیش از آن ... نه فقط مسائل ملت ایران، بلکه مسائل مسلمین نیز مطرح بود. البته شکى نیست که در سازندگى، مسائل ملت ایران - به دلایل مختلف - تقدم و ارجحیت دارد.

    این نظام و این دولت باید بتواند یک الگو درست کند، تا فعل او، قول او را تأیید کند؛

    اما بلاشک در هدفهاى اصلى حرکت اسلامى و نظام اسلامى، مسائل مسلمین مطرح است. اگر در گوشه‏یى از جهان، جمعى از مسلمین حرکتى مى‏کنند، تصمیمى مى‏گیرند، سودى مى‏برند، یا زیانى مى‏بینند، ملت ایران و انقلاب و نظام ما نمى‏تواند موضع منفى و بى‏تفاوت بگیرد. لذا از روز اول که انقلاب ما به یک دولت و یک نظام تبدیل شد، این نظام در زبان امام و معلم و معمارش، و در زبان مسؤولان و گویندگانش، همواره مسائل ملتهای مسلمان را مطرح و به آن اعتنا کرده است.

     

    مقام معظم رهبری - اجتماع طلاب و فضلاى حوزه‏ى علمیه‏ى قم 1/12/70



  • راوی ! ( یکشنبه 86/10/9 :: ساعت 12:57 عصر)

  • اولاً، یک نظام مثل یک بنا، مرده نیست؛ مثل یک موجود انسانى است؛ کمبودهایى پیدا میکند و میتواند اینکمبودها را جبران کند؛ اگر غفلت کند، جبران نخواهد شد؛ اگر دقت کند و تلاش و سعیکند، زودتر و بهتر جبران خواهد شد؛ یعنى مثل یک موجود پویا و پیش‏رونده. یک نظام انسانى، این‏چنین است. بنابراین ما داریم با چالش پیش میرویم.
    و البته قضاوت من
    این است که ما به طور محسوسى هم در همان جهت اهداف و آرمانهاى اسلامى این نظام پیش رفته ایم.
    یکى از دلائلش این است که امروز نسل سوم و چهارم انقلاب، با آرمانهاى اسلامی
    آشنا و به آن علاقه‏مند است و گرایشش به مظاهر اسلامى زیاد است، و این آمادگى را دارد که اگر تجربه‏اى در کشور به وجود بیاید که کارهاى دشوار را از این
    نسل بخواهد، آنها را انجام بدهد؛ مثل دوره‏ى جنگ تحمیلى.
    یعنى این‏طور نباشد که
    بعضى وضع کنونى ما را با دوران جنگ تحمیلى مقایسه کنند؛ دوران جنگ تحمیلى،یک
    آزمایش و کوره‏ى عملى بود؛ اگر در هر کشورى آن‏چنان وضع و آزمایشى به وجود آید،
    جانهاى تشنه و آماده‏ى به کار میآیند و استعدادها به فعلیت میرسند. امروز آن شرایط
    وجود ندارد؛ اما اگر به وجود آید، همان وضعیت پیش خواهد آمد؛ آن چیزى که من دارم
    مشاهده میکنم، این است.

    مقام معظم رهبری - 25/7/85 - دیدار دانشجویان نمونه و نمایندگان تشکل های مختلف دانشجویی



  • راوی ! ( جمعه 86/8/25 :: ساعت 9:19 صبح)

  • منطق ما در مقابله‏ى با دست‏اندازى‏هاى امریکایی منطق ضعیفى نیست. منطقى است که اگر براى همه‏ى ملتهاى دنیا تبیین بشود، با همه‏ى دل به آن مى‏گروند. ما حرف زورى نمى‏زنیم؛ حرف خلاف متعارفى نمى‏زنیم. ما می گوییم یک ملت و یک کشور، نمى‏خواهد اجازه بدهد که یک قدرت، یک امپراطورى متجاوز، مدعى و طلبگار از همه‏ى دنیا، به منابع او دست بیندازد، به منابع انسانى او دست بیندازد، سیاست او را تعیین کند و از او سلب اختیارات کند.

    ملت ایران در مواجهه‏ى روبه‏رو و آشکار با استکبار، مى‏گوید شما چرا دم از حقوق بشر مى‏زنید و این‏جور آشکار و فاضح حقوق بشر را در همه جا - در عراق، در افغانستان، در آفریقا، در کوزوو، حتّى در خود امریکا - نقض مى‏کنید؟! این حرفى نیست که ملتها این را نفهمند.

    (مقام معظم رهبری 08/03/86 دیدار نمایندگان هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی)



  • راوی ! ( شنبه 86/6/10 :: ساعت 12:0 صبح)

  • دل این ملت برای اصول اسلامى مى‏تپد. نمى‏خواهیم ادعا کنیم که همه‏ى آحاد ملت جزو مقدسینِ درجه یک‏اند؛ اما مى‏خواهیم ادعا کنیم که آنهایى هم که در عمل جزو مقدسین درجه‏ى یک نیستند، براى اسلام و براى ارزشهاى اسلامى و براى ارزشهایى که این انقلاب به این کشور داد، اهمیت قائلند و طعم آنها را چشیده‏اند.
    اگر فرض کنیم در زمان حاضر، اکثر افراد ملت، آن دوران را با پوست و گوشتشان لمس نکرده‏اند - چون جوانند؛ البته ماها لمس کرده‏ایم - اما یک ملت چیزهایى را در ذهن و حافظه‏ى خود
    نگه مى‏دارد و آنها به معارف آن ملت، فهم آن ملت و بصیرت آن ملت تبدیل مى‏شود. ملت
    این اصول را دوست دارد.
    (مقام معظم رهبری 08/03/86-دیدار نمایندگان مجلس)



  • راوی ! ( چهارشنبه 86/3/16 :: ساعت 2:45 عصر)

  • امروز یک عده عمیقاً با نظام جمهورى اسلامى مخالفند؛ حالا با زبانها و شعارهاى گوناگون و تحت پرچمهاى مختلف با اصل نظام مخالفند.

    مخالفت هم نه به خاطر اینکه یک جایگزین بهترى براى آن دارند. با همان شعارهایى که جمهورى اسلامى به خاطر مبارزه با آنها به وجود آمد، مى‏خواهند با جمهورى اسلامى مخالفت کنند.

    جمهورى اسلامى براساس نفى سلطه‏ى غرب و امریکا سرکار آمد؛ اما اینها طرفدار سلطه‏ى غربند. جمهورى اسلامى براى گسترش دین و معنویت و مفاهیم اسلامى سرکار آمد؛ در حالى که اینها اصلاً مخالف گسترش این مفاهیمند. جمهورى اسلامى شعار خودش را وحدت دین و  سیاست قرارداد؛ در حالى که اینها اصلا دشمنِ وحدت دین و سیاستند.
    (مقام معظم رهبری 18/8/85)



  • راوی ! ( سه شنبه 85/10/5 :: ساعت 11:30 صبح)

  •  

    آنچه که امروز اتفاق افتاده است، این نیست که یک دولتى در کشورى با مواضع خاصى بر سر کار آمده، مثل اینکه هر دولتى یا هر کشورى یک مواضع خاص سیاسى دارد؛ مسئله‏ى ما و مسئله‏ى جمهورى اسلامى این نیست، مسئله‏ى یک پدیده‏ى عظیم و بتدریج توسعه‏یابنده و ریشه‏دواننده‏ى در یک بخش مهمى از دنیاست؛ تشکیل یک نظامى که معنویت، جزو بافت اصلى آن محسوب میشود.
    نظامى که بر اساس تفکر و معرفت اسلامى بر سر کار بیاید، نظامى است که مسائل معنوى انسان، جزو عناصر اصلى آن خواهد بود. خصوصیت این نظام، این نیست که به مسائل مادى توجه نخواهد کرد و هدفش را فقط معنویات قرار خواهد داد، نه؛ این یک مغالطه و نشانه‏ى غلط دادن است؛ که در تبلیغات جهانى علیه ما، این نشانه داده میشود. به هیچ‏وجه این‏گونه نیست؛ بلکه معناى تشکیل چنین نظامى، این است که عنصر گمشده‏ى از میان بشر، یعنى عنصر «معنویت» - که تحت تأثیر پنجه‏ى قدرتمندِ قدرتمندان عالم است - به زندگى بشریت برمیگردد.
    بشر به پیشرفت علمى نیازمند است، به اکتشافات پى‏درپى همچنان که- که امروز بشر سرگرم این اکتشافات است و پیشرفتهاى شگفت‏آورى دارد - نیازمند است؛ اما در کنار معنویت. خوب، نظام اسلامى هم، آن نظامى است که میخواهد این عنصر گمشده ی از تمدن و حیات بشرى را به محیط زندگى بشر برگرداند. این در بیان، کارِ آسانی است؛ اما در عمل، هم کار مشکلى است، هم معارضانِ خیلى گردن‏کلفتى دارد.

    (مقام معظم رهبری25/7/85 - دیدار دانشجویان نمونه و نمایندگان تشکل های مختلف دانشجویی)



    <   <<   6   7